گوگل از رابط کاربری جدید Wear OS‌ برای ساعت‌های هوشمند پرده برداشت

گوگل در حاشیه نمایشگاه IFA2018 از رابط کاربری جدید Wear OS پرده برداشت که قرار است به‌شکل آپدیتی برای ساعت‌های هوشمند با این سیستم‌عامل ارائه شود.

0

اگر به خاطر داشته باشید گوگل ساعت گذشته نام سیستم‌عامل پوشیدنی خود را از Android Wear به Wear OS تغییر داد؛ چرا که این سیستم‌عامل با گوشی‌های غیراندرویدی نیز کار می‌کند. حالا این شرکت رابط کاربری و نحوه تعامل کاربر با ساعت‌ها را نیز تغییر خواهد داد.

اگر نظر ما را بخواهید ساعت‌های هوشمند سری Gear S و همچنین گلکسی واچ سامسونگ بهترین رابط کاربری و نحوه تعامل را دارند. اما گوگل هم حالا سعی کرده تا این ضعف را در ساعت‌های Wear OS حل کند. اگر صاحب یکی از ساعت‌های جدید با سیستم‌عامل Wear OS 2.0 هستید یک آپدیت مهم قرار است نحوه تعامل شما با ساعت را تغییر دهد.

در این آپدیت تغییرات اصلی به شرح زیر هستند:

  • سوایپ به راست: فید اطلاعات دستیار گوگل
  • سوایپ به چپ: دسترسی به حلقه‌های جدید اپلیکیشن تندرستی گوگل فیت
  • سوایپ به بالا: دسترسی به اعلان‌ها
  • سوایپ به پایین: میان‌برهای تنظیمات سریع
  • لمس طولانی روی صفحه ساعت: تغییر صفحه‌ساعت
  • فشردن کوتاه دکمه اصلی: نمایش همه اپلیکیشن‌ها
  • فشردن طولانی دکمه اصلی: فراخوانی دستیار گوگل و فرمان‌های صوتی
صفحه گوگل فیت در Wear OS
صفحه گوگل فیت در Wear OS

شاید مهم‌ترین این تغییرها اضافه شدن یک فید دستیار گوگل شبیه به گوشی‌های پیکسل است که سعی می‌کند اطلاعات مفیدی مثل ترافیک، قرارهای ملاقات، وضعیت آب‌وهوا و … را در دسترس شما قرار دهید.

صفحه اعلان‌ها در Wear OS
صفحه اعلان‌ها در Wear OS

گوگل هنوز نسخه دقیق این آپدیت را اعلام نکرده و نمی‌دانیم با Wear OS 2.1 مواجهیم یا Wear OS 3.0 یا هر چیز دیگری. مشکل دیگر این‌که در حال حاضر بهترین تراشه برای این پلتفرم اسنپ‌دراگون ور ۲۵۰۰ است که دو سال پیش عرضه شده و حالا بسیار کند و ضعیف به نظر می‌رسد. خوشبختانه کوالکام قول داده به‌زودی جانشین آن را با سرعت بالاتر و مصرف انرژی کمتر معرفی کند.

فید دستیار گوگل در Wear OS
فید دستیار گوگل در Wear OS

همچنین منتظریم تا گوگل شاید ساعت هوشمندی با نام پیکسل واچ معرفی کند تا سایر تولیدکنندگان را نیز به تولید ساعت هوشمند و توسعه‌دهندگان را به ارائه اپلیکیشن‌های بیشتر برای آن ترغیب کند.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.