سونی کارت‌های حافظه SF-G TOUGH را با مقاومت و سرعت بالا معرفی کرد

اگر برای دوربین عکاسی خود به دنبال کارت حافظه SD مقاوم می‌گردید سونی SF-G TOUGH را برای شما معرفی کرده است. این کارت‌ها علاوه بر سرعت بالا مقاومت بالایی هم دارند.

0

با این‌که استفاده از کارت‌های حافظه در گوشی‌های هوشمند رو به کاهش است اما عکاسان کماکان از این کارت‌های در دوربین‌های خود استفاده می‌کنند. اگر عکاس حرفه‌ای هستید قطعاً می‌دانید امکان گرفتن دوباره بعضی تصاویر مثل جشن ازدواج در صورت خرابی کارت حافظه وجود ندارد. در صورت بروز چنین اتفاقی احتمالاً هم آبرو و هم شغل شما به خطر خواهد افتاد! سونی برای نجات شما کارت SF-G TOUGH را معرفی کرده است.

تاکنون عکاس‌های حرفه‌ای از دوربین‌های با دو درگاه کارت حافظه برای نوشتن همزمان روی هر دو استفاده می‌کردند تا در صورت خرابی یکی، تصاویر دیگری کماکان قابل استفاده باشد. اما سری SF-G TOUGH می‌تواند نیاز به این کار را برطرف کند. این کارت‌های حافظه SD که از نوع پرسرعت UHS-II هستند قرار است هم سرعت و هم مقاومت را به همراه داشته باشند.

یکی از معایب کارت‌های حافظه کنونی امکان شکستن آسان آن‌ها و همچنین بخش کانکتور بدنه است. کارت‌ها جدید SF-G TOUGH سونی اما به‌صورت یکپارچه ساخته شده و هیچ عضو متحرکی (مثل قفل نوشتن) روی آن‌ها وجود ندارد. این کارت‌ها با استاندارد IP68 دربرابر آب و گردوغبار نیز مقاوم بوده و می‌توانند نیرویی برابر باب ۱۸۰ نیوتن را نیز تحمل کنند.

SF-G TOUGH SD

به لطف استاندارد UHS-II این کارت‌ها سرعت نوشتن معادل ۲۹۹ مگابایت بر ثانیه داشته و به این ترتیب برای عکاسی پیاپی و یا فیلم‌برداری V9 4K ایده‌ال هستند. همچنین با سرعت خواندن ۳۰۰ مگابایت برثانیه نیازی به چند ساعت منتظر ماندن برای انتقال تصاویر به رایانه نخواهد بود. از آن‌جا که هیچ کارت حافظه‌ای عمر ابدی ندارد سونی همچنین یک نرم‌افزار SD Scan Utility‌ برای بررسی سلامت کارت و همچنین یک نرم‌افزار بازیابی فایل نیز با این کارت عرضه می‌کند.

کارت‌های حافظه SF-G TOUGH سونی قرار است از مهرماه در اروپا عرضه شوند اما قیمت این کارت‌ها هنوز مشخص نشده است.

منبع slashgear
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.