هر سه مدل گلکسی اس 10 به حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر مجهز خواهند شد

گفته می‌شود سامسونگ قصد دارد سه نسخه از گلکسی اس 10 را در اسفندماه معرفی کند و هر سه مدل به حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه‌نمایش مجهز هستند.

0

با این‌که شرکت‌های چینی مثل اوپو، ویوو و هواوی در برخی پرچم‌داران خود حسگر اثر انگشت را به زیر پنل صفحه‌نمایش منتقل کرده‌اند هنوز سامسونگ از این فناوری جذاب استفاده نکرده است. اما گفته می‌شود هر سه مدل گلکسی اس 10 قرار است به حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه‌نمایش مجهز شوند.

وقتی سامسونگ دکمه هوم و حسگر اثر انگشت را از جلوی گوشی گلکسی اس ۸ حذف کرد و آن را به پشت گوشی منتقل کرد استفاده از آن دشوارتر شد. حال آن‌که اگر این حسگر در صفحه‌نمایش قرار داشته باشد می‌توان به راحتی از آن استفاده کرد. گفته می‌شود گلکسی اس 10 اولین گوشی مهم و با عرضه گسترده خواهد بود که به این فناوری مجهز است. پیش از این گوشی Vivo NEX S و هواوی میت RS از این قابلیت بهره گرفته بودند اما عرضه آن‌ها بسیار محدود بوده است.

گفته می‌شود دو نسخه گران‌تر گلکسی اس 10 از حسگرهای اولتراسونیک استفاده می‌کنند اما مدل ارزان‌تر از حسگر اپتیکال. به این ترتیب تشخیص حسگر اثر انگشت در مدل‌های گران‌تر سریع‌تر و دقیق‌تر خواهد بود اما حسگر اپتیکال به سامسونگ اجازه پایین نگه داشتن قیمت مدل سوم را خواهد داد.

گفتنی است حسگرهای اپتیکال درست مثل دوربین یک تصویر دوبعدی از اثر انگشت شما گرفته و به این ترتیب آن را تشخیص می‌دهند؛ درحالی‌که سنسورهای اولتراسونیک از امواج فراصوت برای اسکن سه‌بعدی استفاده خواهند کرد و فریب دادن آن‌ها نیز بسیار دشوارتر است.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.