سامسونگ حافظه SSD‌ قابل حمل X5 را با سرعت خیره‌کننده معرفی کرد

اگر به یک حافظه ذخیره‌سازی قابل حمل با سرعت بالا احتیاج دارید حافظه SSD جدید X5 ‌سامسونگ می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای شما باشد.

0

به لطف پیشرفت فناوری USB و درگاه تاندربولت ۳ حالا حافظه‌های قابل حمل می‌توانند با سرعت‌های بسیار بیشتری نسبت به هارد دیسک‌های اکسترنال رایج تولید شوند. سامسونگ که پیش از این با حافظه‌های T5 و T3 خود موفقیت زیادی کسب کرده بود حالا حافظه SSD‌ قابل حمل X5 را معرفی کرده است.

حافظه جدید X5 سامسونگ که قرار است در نمایشگاه IFA2018 به نمایش گذاشته شود حاوی یک حافظه SSD‌ فوق پرسرعت از نوع NVMe است. این حافظه با درگاه USB-C از نوع تاندربولت ۳ به رایانه شما متصل خواهد شد و سرعت خواندن و نوشتن در آن به ترتیب برابر با ۲۸۰۰ مگابایت بر ثانیه و ۲۳۰۰ مگابایت بر ثانیه است! جالب است بدانید این سرعت‌ها نسبت به حافظه‌های SSD مبتنی بر SATA III تا ۵.۲ برابر سریع‌تر و البته نسبت به هارد دیسک‌های رایج حدود ۲۸ برابر سریع‌تر است!

به لطف سرعت بالا می‌توانید از این حافظه‌ها به عنوان حافظه‌های کاری لپ‌تاپ خود نیز استفاده کنید. سامسونگ X5 قادر است به راحتی سرعت لازم برای ویرایش ویدئوهای 4K، رندرگیری سه‌بعدی و یا ویرایش تصاویر حجیم RAW را فراهم کند.

با این حافظه قادر خواهید بود یک فایل ۲۰ گیگابایتی را تنها در ۱۲ ثانیه جابجا کنید. البته توجه کنید که حتی اگر لپ‌تاپ یا کامپیوتر شما دارای درگاه USB Type-C باشد تضمینی نیست که این درگاه از تاندربولت ۳ پشتیبانی کند.

ابعاد X5 حدود ۱۲ در ۶ در ۲ سانتی‌متر است که نسبت به نسل قبلی ضخیم‌تر و بزرگ‌تر محسوب می‌شود؛ با این‌حال وزن آن کماکان ۱۵۰ گرم نگه داشته شده است. این حافظه همچنین دربرابر ضربه تا ارتفاع دو متری مقاوم بوده و طراحی آن ما را به یاد خودروهای اسپورت می‌اندازد. سامسونگ همچنین از فناوری محافظت حرارتی پویا استفاده کرده تا این حافظه بیش از حد داغ نشود.

زمان عرضه و قیمت حافظه X5 سامسونگ

حافظه جدید X5 ‌سامسونگ در سه ظرفیت ۵۰۰ گیگابایتی و یک و دو ترابایتی عرضه خواهد شد که به ترتیب با قیمت‌های ۴۰۰، ۷۰۰ و ۱۴۰۰ دلار به بازار خواهند آمد. درست مثل حافظه T5 مدل جدید نیز از نرم‌افزار سامسونگ برای رمزگذاری سخت‌افزاری ۲۵۶ بیتی AES و همچنین پسوردگذاری پشتیبانی می‌کند. سامسونگ X5 از همین حالا برای فروش عرضه شده است.

منبع 9to5mac
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.