کارت گرافیک دوگانه AMD Radeon Pro V340 با ۳۲ گیگابایت حافظه ECC معرفی شد

شرکت AMD به‌تازگی در همایش VMworld در لاس‌وگاس از کارت گرافیک دوگانه جدید Radeon Pro V340 با ۳۲ گیگابایت حافظه ECC HBM رونمایی کرده است.

0

ابتدا بهتر است بدانید این کارت گرافیک برای بازی کردن ساخته نشده است. هدف از این کارت دوگانه قدرتمند با ۳۲ گیگابایت حافظه گران اما پایدار ECC HBM کاربری‌های دسکتاپ مجازی برای محیط دیتاسنترهاست.

کارت V340 براساس معماری کنونی وگا ساخته شده و در واقع دو پردازشگر گرافیکی ۱۴ نانومتری مشابه Vega 64‌ یا Vega 56 در آن جای گرفته‌اند. به همین دلیل ضخامت این کارت بیشتر از حد معمول بوده و جای دو اسلات را در مادربورد اشغال می‌کند. نوع حافظه VRAM این کارت نیز ECC برای صحیح کردن خطاها و HBM برای سرعت فوق‌العاده بالاست.

اگر بررسی کارت‌های گرافیک سری وگا را خوانده باشید حتماً می‌دانید به دلیل تولید بالای گرما و مصرف انرژی زیاد استفاده همزمان از دو کارت گرافیک به شکل Crossfire در این کارت‌ها بسیار مشکل‌زاست. با این‌حال Radeon Pro V340 برای کاربری‌های کاملاً متفاوتی ساخته شده و سرعت کلاک آن‌ها نسبت به کارت‌های با کاربری بازی متفاوت است. این کارت گرافیک برای زیرساخت‌های دسکتاپ مجازی (VDI) ساخته شده و هدف آن عملکرد موازی است.

عمده کاربری این کارت را نرم‌افزارهای CAD، طراحی و کاربری‌های DaaS و همچنین رندر تشکیل می‌دهد. به گفته AMD این کارت می‌تواند تا ۳۲ ماشین مجازی ۱ گیگابایتی را به‌شکل موازی مدیریت کند و تا ۳۳ درصد نسبت به تسلا پی ۴۰ انویدیا سریع‌تر است. علاوه بر این قابلیت فشرده‌سازی استریم‌های ویدئویی با کدک‌های H.264 و H.265 نیز به آن اضافه شده تا بار روی پردازنده مرکزی کمتر شود.

با توجه به افشا شدن آسیب‌پذیری‌های متعدد در سخت‌افزارهای مدرن از جمله Spectre و Meltdown ای‌ام‌دی همچنین تصمیم گرفته تا یک پردازشگر امنیتی برای رمزگذاری حافظه و ایمن کردن فرآیند بوت در این کارت بگنجاند.

کارت گرافیک Radeon Pro V340 قرار است تا زمستان به بازار عرضه شود اما قیمت این کارت هنوز مشخص نشده است.

منبع tomshardware
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.