نوکیا نام تجاری PureView را از مایکروسافت پس گرفت

نوکیا نام تجاری PureView را که در گذشته برای بعضی از دوربین‌های گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کرد از مایکروسافت باز پس گرفت.

0

شرکت HMD Global که این روزها ساخت و فروش گوشی‌های نوکیا را بر عهده دارد نام تجاری PureView را از مایکروسافت خریداری کرد تا یک بار دیگر شاهد این برند در گوشی‌های جدید نوکیا باشیم.

اگر از طرفداران دوآتشه گوشی‌های نوکیا باشید حتما به خاطر دارید که این نام تجاری را اولین بار در گوشی نوکیا 808 PureView شاهد بودیم. این گوشی که حدود 6 سال پیش معرفی شده بود از سیستم‌عامل سیمبین بهره می‌گرفت.

نوکیا از نام تجاری PureView برای دوربین‌های باکیفیت گوشی‌های خود استفاده می‌کرد و در نوکیا 808 PureView نیز با یک دوربین 41 مگاپیکسلی طرف بودیم و دوربین سلفی این گوشی 3 مگابایت بود. انصافا باید گفت چنین مگاپیکسلی برای دوربین‌های آن زمان واقعا مثال‌زدنی بود.

مدتی بعد نیز یک بار دیگر گوشی لومیا 1020 افتخار استفاده از این برند را پیدا کرد. این گوشی که از سیستم‌عامل ویندوزفون بهره می‌گرفت سنسور 41 مگاپیکسلی داشت و دوربین سلفی این گوشی از یک سنسور 1.2 مگاپیکسلی کمک گرفته بود.

در هر دو مدل گوشی‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم شاهد حضور فلش زنون و لنزهای زایس بودیم. استفاده نوکیا از این نام تجاری به همین‌جا ختم نشد و گوشی‌های لومیا 920, لومیا 925, لومیا 928, لومیا Icon, لومیا 830, لومیا 930, لومیا 1020, لومیا 1520, لومیا 950 و لومیا 950 XL نیز نام برند PureView را یدک می‌کشند.

همان‌گونه که حتما در جریان هستید شرکت HDM Global پس از خرید لایسنس گوشی‌های نوکیا از مایکروسافت یکبار دیگر به برند نوکیا جان تازه‌ای دمید و با این حساب انتظار می‌رود با خرید نام تجاری PureView از مایکروسافت، در آینده‌ای نه چندان دور یک بار دیگر شاهد گوشی‌های نوکیا با دوربین‌های بسیار باکیفیتی باشیم.

منبع phoneArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.