تماشا کنید: نگاه نزدیک به Aibo؛ روبات سگ خانگی ۳۰۰۰ دلاری سونی

اگر می‌خواهید ببینید فناوری روباتیک تا چه حد پیشرفت کرده ویدئوی نگاه نزدیک به Aibo روبات سگ خانگی ۳۰۰۰ دلاری سونی را تماشا کنید.

0

سونی سال گذشته نسل جدید Aibo‌ روبات سگ خانگی جدید خود را با قیمت ۳۰۰۰ دلار رونمایی کرد. این روبات به تازگی عرضه شده است. در این ویدئو لوییس از کانال یوتیوب UnboxTherapy نگاه نزدیکی به این روبات جذاب و بامزه خواهد داشت.

همان‌طور که می‌بینید این روبات حتی موقع روشن شدن نیز درست مثل یک سگ واقعی حرکت می‌کند. تعدد موتورها و مفاصلی که در Aibo به‌کار گرفته شده باعث شده تا حرکات این روبات بسیار شبیه به یک سگ دست‌آموز واقعی به نظر برسد. این روبات طبق انتظار انرژی خود را از باتری تأمین می‌کند و جالب است بدانید وقتی متوجه کم بودن سطح شارژ بشود به‌صورت خودکار به جایگاه شارژ خود خواهد رفت.

روبات سگ خانگی سونی عبارت‌های مثبتی مثل «آفرین» و «پسر خوب» یا عبارات منفی مثل «پسر بد» را درک کرده و می‌تواند چگونه رفتار کردن را یاد بگیرد. همچنین می‌توانید مثل یک سگ خانگی واقعی آن را نوازش کنید تا Aibo تشویق شود.

همراه با این روبات همچنین یک استخوان الکتریکی و یک توپ صورتی نیز عرضه می‌شود که Aibo می‌تواند با آن‌ها بازی کند. این سگ خانگی می‌تواند توپ را شوت کرده و یا استخوان را پیدا کرده، به دندان گرفته و برای شما بیاورد.

نکته جالب و حیرت‌انگیز در Aibo همان حرکات طبیعی این روبات است. روی پوزه Aibo یک دوربین و روی دم آن دوربین و سنسور قرار گرفته و همچنین در پشت چشمانش هم صفحه‌نمایش جای گرفته است. Aibo می‌تواند ۱۰۰۰ کلمه صحبت کند، با پوزه‌اش عکس بگیرد و یا موزیک پخش کند.

جالب است بدانید این روبات در ژاپن از زمان عرضه تاکنون ۲۰ هزار دستگاه فروش داشته و به‌تازگی در آمریکا عرضه شده است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.