سامسونگ تراشه اینترنت اشیا Exynos i S111 را معرفی کرد

سامسونگ که هم‌اکنون نیز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تراشه در جهان شناخته می‌شود، با معرفی پردازنده Exynos i S111 گام بلندی در جهت ورود به بازار اینترنت اشیا برداشته است.

0

سامسونگ پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به بزرگ‌ترین تولید کننده تراشه در جهان دارد و بد نیست که بدانید هم‌اکنون نیز این شرکت تراشه‌های بالا رده سری اسنپ‌دراگون را تولید می‌کند. همین برتری زیرساخت ورود شرکت کره‌ای به بازار فناوری‌های نسل جدید از جمله بازار اینترنت اشیا را فراهم کرده است. اولین قدم شرکت کره‌ای برای ورود به این بازار را می‌توان تراشه اینترنت اشیا Exynos i S111 عنوان کرد که امکان برقراری دائمی به شبکه در عین مصرف حداقلی انرژی را به ارمغان می‌آورد.

گجت‌های هوشمند همیشه متصل به شبکه اغلب اوقات در فواصل مکانی کوتاه از طریق اینترنت، بلوتوث یا ZigBee در جهت تبادل اینترنت استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها در فواصل کوتاه مکانی بسیار کارآمد هستند اما در برقراری ارتباط در فواصل بلند دچار مشکل می‌شوند و این دقیقاً آنجایی است که ریزپردازنده‌های NB وارد صحنه می‌شوند. تراشه مذکور از طریق فناوری 3GPP، می‌تواند حجم کمی از اطلاعات را در بستری امن، پایدار و سریع منتقل کنند.

تراشه اینترنت اشیا Exynos i S111 بر اساس همین فناوری می‌تواند اطلاعات را با قدرت بالا، امنیت تضمین شده و صرف کمترین انرژی در شعاع وسیعی منتقل کند. این پردازنده که دارای یک تعیین‌کننده موقعیت داخلی هم هست با یک مودم، حافظه رم و GNSS یکپارچه شده است؛ از این رو با یک مجتمع پردازشی کامل روبه‌رو هستیم.

این پردازنده قادر به تبادل اطلاعات تا شعاع 10 کیلومتر بوده و همان‌طور که گفته شد انرژی بسیار کمی را طلب می‌کند. به لطف حالت بهینه‌سازی مصرف انرژی PSM و حالت استند‌‌بای eDRX، عمر شارژ باتری این پردازنده در حالت آماده به کار به 10 سال هم افزایش پیدا خواهد کرد. درنهایت گفتن این نکته هم خالی از لطف نیست که مودم یکپارچه شده با  تراشه اینترنت اشیا Exynos i S111 قادر به دریافت اطلاعات با سرعت 127 کیلوبیت و ارسال اطلاعات با سرعت 158 کیلوبیت بر ثانیه است.

منبع sammobile
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.