گوگل: فایل نصبی فورتنایت می‌تواند دروازه ورود بدافزارها به گوشی باشد

بازی محبوب فورتنایت راه خود را به گوشی‌های اندرویدی باز کرده است اما گوگل مدعی است فایل نصبی فورتنایت می‌تواند دروازه ورود بدافزارها به گوشی باشد.

0

مدتی پیش گوگل با Epic Games به عنوان توسعه‌دهنده فورتنایت در خصوص خطر جدی فایل نصبی اپلیکیشن اندروید بازی فورتنایت تماس گرفت و از این شرکت بازی سازی درخواست کرد تا وصله امنیتی را برای رفع این اشکال منتشر کند. همان‌طور که می‌دانید این بازی در پلی‌استور عرضه نشده و توسط فایل نصبی فورتنایت دانلود شده از سایت سازنده روی گوشی شما بارگذاری خواهد شد.

گوگل برای اینکه کارشناسان Epic Games کاملا در جریان خطر فایل نصبی فورتنایت قرار بگیرند یک ویدئو در اختیار این مجموعه قرار داد، در این ویدئو شاهد نمایش نصب شدن فورتنایت بر روی یک گوشی سامسونگ بودیم. جالب اینجاست پس از انجام فرآیند نصب، اپلیکیشن‌های مخرب دیگری نیز می توانستند به جای فورتنایت اجرا شوند.

به زبان ساده‌تر می‌توان گفت فایل نصبی فورتنایت عملا راه را برای ورود اپلیکیشن‌های خرابکارانه به گوشی‌های اندرویدی هموار می‌کند. فایل نصبی بازی فورتنایت در نسخه اندروید به اپلیکیشن‌هایی تقلبی که فرمت APK دارند اجازه می‌دهد تا روی گوشی نصب شوند، این فرآیند تا زمانی که پکیج com.epicgames.fortnite داخل گوشی اندرویدی حضور داشته باشد ادامه خواهد داشت.

در همین راستا Epic Games در تاریخ 26 مردادماه نسخه 2.1 را برای فایل نصبی فورتنایت در اندروید منتشر کرد، در این نسخه اشکالی که در بالا به آن اشاره شده بود از طریق تغییر محل نصب فایل APK از حافظه خارجی گوشی به حافظه داخلی برطرف شد. از طرف دیگر Epic Games درخواست کرد تا گوگل در خصوص این مشکل رازنگه داری کند و تا سه ماه آنرا علنی نکند به امید اینکه در این بازه زمانی 90 روزه تمامی کاربران فورتنایت اندروید، نسخه بازی‌ خود را آپدیت می‌کنند.

اما گوگل با توجه به سیاست‌های خود که اشکال در نرم‌افزارها را پس از یک هفته باید منتشر کند تمامی محدودیت‌های فورنتایت را برداشت. گوگل برای حضور بازی فورتنایت در فروشگاه گوگل‌پلی مقدار 30 درصد سود از این اپلیکیشن را از Epic Games درخواست کرده است و به همین دلیل این شرکت ترجیح داد تا بازی فورتنایت نسخه اندروید را به صورت مستقل منتشر کند.

با این حساب با توجه به مشکل امنیتی که به آن اشاره شد شاید زمان آن رسیده باشد که گوگل بازی محبوب و پرطرفدار فورتنایت را پس از رفع اشکالی که در فایل نصبی آن وجود دارد در گوگل‌پلی قرار دهد. در حال حاضر اگر بازی فورتنایت را نصب کرده‌اید توصیه می‌کنیم اپلیکیشن نصب کننده آن را از روی گوشی خود حذف کنید.

 

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.