گوگل ۳۹ کانال یوتیوب منتسب به صداوسیما ایران را مسدود کرد

پس از فیس‌بوک حالا نوبت به گوگل رسیده که اکانت‌ها و شبکه‌هایی منتسب به برخی شرکت‌ها و سازمان‌های ایرانی را مسدود کرده و حذف کند. تاکنون ۳۹ اکانت منتسب به صداوسیما ایران در یوتیوب حذف شده‌اند.

0

به گفته گوگل ۳۹ اکانت یوتیوب منتسب به صداوسیما ایران بسته شده‌اند. گوگل ادعا می‌کند این کانال‌های یوتیوب توسط کمپین‌هایی برای تأثیرگذاری و مداخله در انتخابات آمریکا ایجاد شده‌اند. این اقدام گوگل درست پس از اعلام فیس‌بوک مبنی بر مسدود کردن بیش از ۶۰۰ اکانت منتسب به ایران و روسیه انجام شده است. این شرکت‌ها ادعا می‌کنند هدف از ایجاد کانال‌ها و اکانت‌های مذکور ایجاد اخلال و خرابکاری و پخش کردن اخبار جعلی برای جهت دادن افکار عمومی بوده است.

کنت واکر نائب رئیس بخش امور بین‌الملل گوگل می‌گوید بررسی‌های گوگل نشان می‌دهد کمپین‌های ایرانی مذکور بر روی حملات سایبری و سایر مسائل ژئوپولیتیک تمرکز کرده بودند. گوگل ظاهراً این کشفیات را با کمک شرکت  FireEye انجام داده است. FireEye ‌یک شرکت امنیت سایبری مستقل است که هفته گذشته اطلاعاتی درباره کمپین تأثیرگذاری ایران را منتشر کرده بود.

تیم امنیتی گوگل ادعا می‌کند ایران علاوه بر آمریکا، شهروندان انگلیس، آمریکای لاتین و برخی کشورهای خاورمیانه را نیز هدف قرار داده است. FireEye علاوه بر این به فیس‌بوک و توییتر نیز در شناسایی و مسدود کردن برخی اکانت‌های منتسب به ایران کمک کرده است. به گفته واکر این ۳۹ اکانت یوتیوب به همراه ۶ وبلاگ در پلتفرم بلاگر و ۱۳ اکانت شبکه اجتماعی گوگل پلاس متعلق به صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بوده و اکانت‌های یوتیوب تاکنون چیزی حدود ۱۳۰۰۰ بازدید داشته‌اند.

با این‌حال گوگل می‌گوید به دلیل همکاری با نیروهای امنیتی از افشا کردن مدارک مستند معذور است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.