پهپادهای جدید DJI معرفی شدند؛ Mavic 2 Pro و Mavic 2 Zoom

شرکت DJI مشهورترین تولیدکننده پهپادها حالا از دو مدل جدید Mavic 2 Pro با دوربین هسلبلاد و Mavic 2 Zoom با زوم دوبرابری اپتیکال رونمایی کرد.

0

DJI با عرضه پهپادهای باکیفیت و در همه رده‌های قیمتی مانند Spark، Air و Pro توانست تمامی رقبا را در بازار مصرف‌کنندگان کنار بزند و به‌تنهایی و با اختلاف در صدر بایستد. این شرکت به‌تازگی از پهپادهای جدید Mavic 2 Pro و Mavic 2 Zoom پرده‌برداری کرده که با ویژگی‌های خاص خود برای کاربران حرفه‌ای ایده‌ال هستند.

Mavic 2 Pro که جایگزین Mavic Pro خواهد شد قیمتی معادل ۱۴۴۹ دلار دارد. مهم‌ترین تغییر در این پهپاد استفاده از یک سنسور دوربین بزرگ یک اینچی است و در واقع شرکت مشهور هسلبلاد دوربین این پهپاد را ساخته است. در عوض Mavic 2 Zoom همان‌طور که از نامش پیداست با قابلیت جدید زوم اپتیکال دوبرابر عرضه می‌شود تا برای زوم کردن روی سوژه‌ها مجبور به نزدیک‌کردن پهپاد نباشید.

هر دو پهپاد قابلیت فیلم‌برداری 4K با نرخ ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را دارا بوده و ۸ گیگابایت حافظه داخلی و درگاه کارت حافظه SD دارند. سرعت این پهپادها ۷۰ کیلومتر بر ساعت بوده و باتری آن‌ها توانایی نگهداری شارژ تا ۳۱ دقیقه را دارا هستند. این پهپادها نسبت به نسل قبلی کم‌سروصداتر بوده و با ۱۰ سنسور در اطراف خود می‌توانند به صورت خودکار از اصابت به موانع جلوگیری کنند.

با فناوری OcuSync هر دو پهپاد می‌توانند یک استریم زنده 1080 زنده نیز روی گوشی شما تا ۸ کیلومتری نمایش دهند و هر دو قابل جمع شدن برای اشغال کمتر فضا هستند.

مزیت اصلی نسخه Mavic 2 Pro و دوربین هسلبلاد آن کیفیت بالاتر تصاویر و خصوصاً دامنه دینامیکی بهتر ویدئوهاست. این پهپاد به یک سنسور ۱ اینچی ۲۰ مگاپیکسلی CMOS مجهز شده که پیش از این در پهپاد گران‌تر فانتوم ۴ پرو به کار گرفته شده بود. به لطف دیافراگم f2.8-f11 عملکرد این مدل در نور کم عالی بوده و قابلیت ضبط با فرمت ۱۰ بیتی Dlog-M نیز برای دستکاری بهتر ویدئو وجود خواهد داشت. Mavic 2 Pro همچنین از فیلم‌برداری HDR با وضوح 4K و با عمق رنگی ۱۰ بیتی نیز پشتیبانی می‌کند.

در عوض Mavic 2 Zoom با قیمت ۱۲۴۹ دلاری از همان سنسور ۲.۳/۱ قدیمی استفاده می‌کند اما لنز تله‌فوتو آن قابلیت زوم از ۲۴ تا ۴۸ میلی‌متری را داراست. این دوربین تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی ذخیره می‌کند اما می‌تواند با قابلیت سوپر رزولوشن و چسباندن چند تصویر به یکدیگر تصاویر ۴۸ مگاپیکسلی نیز بگیرد. قابلیت dolly zoom هم که برای فیلمبرداران حرفه‌ای آشناست در این مدل گنجانده شده است.

به این ترتیب می‌توان گفت این پهپادها قرار است جای خالی میان مدل‌های ارزان‌تر Spark و Air با مدل‌های سری فانتوم را پر کنند و بیشتر مناسب افرادی هستند که شغل آن‌ها فیلم‌برداری و ویرایش ویدئو بوده و از این راه کسب درآمد می‌کنند.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.