تیم کوک ۵ میلیون دلار از سهام اپل خود را به خیریه اهدا کرد

تیم کوک به لطف هدایت موفق اپل در سال‌های اخیر، ماهانه میلیون‌ها دلار دستمزد دریافت می‌کند. البته به نظر می‌رسد او همانند بیل گیس شخصی خیر است، چراکه به عنوان مثال به تازگی 23 هزار سهم خود را به یک خیریه ناشناس اعطا کرده است که ارزش آن در بازار کنونی، حدود 5 میلیون دلار برآورد می‌شود.

0

فارغ از مباحث سیاسی و اعتقادی، اغلب اداره‌کنندگان بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان افرادی خیر هستند. به عنوان مثال مارک زاکربرگ چند سال پیش تمام سرمایه زندگی خود را به یک خیریه اعطا کرد و بیل گیس نیز سالانه میلیاردها دلار در جهت اهداف بشردوستانه هزینه می‌کند. حال باید به این لیست نام تیم کوک، مدیرعامل اپل را هم اضافه کنیم، چراکه وی به تازگی 23,215 برگه سهام خود  به ارزش بیش از 5 میلیون دلار را به یک خیریه اعطا کرده است.

تیم کوک همچنین چندین میلیون دلار را به بنیاد رابرد کندی اف که یک موسسه فعال در حوزه آزادی‌های اجتماعی و حقوق بشر بوده کمک کرده است. البته توجه داشته باشید که این رقم برای افراد ثروتمندی مانند تیم کوک بسیار ناچیز است، چراکه به عنوان مثال او هم اکنون 878,425 سهام شرکت اپل را در اختیار دارد که با یک حساب سرانگشتی ارزش همین سهام بیش از 188 میلیون دلار است.

تیم کوک همچنین در مصاحبه با Fortune، تصریح کرده که فعلاً بایستی شهریه کالج برادرزاده 13 ساله خود را پرداخت کند و پس از فارغ شدن از این مسئولیت، به‌مرور زمان و در یک سیستم برنامه ریزی شده تمام ثروت خود را به خیریه اهدا خواهد کرد.

منبع cultofmac
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.