تماشا کنید: نابود کردن آیفون توسط شهروندان ترکیه به دعوت اردوغان

گوشی‌های آیفون به نمادی از محصولات آمریکایی تبدیل شده است و به دنبال شکر آب شدن رابطه آمریکا و ترکیه، شهروندان این کشور به دعوت رجب طیب اردوغان گوشی‌های آیفون خود را نابود می‌کنند.

8

این روزها در ترکیه شکستن و نابود کردن گوشی آیفون حسابی مد شده است و حساب‌های کاربری کاربران ترک در شبکه‌های اجتماعی پر شده از صحنه‌های نابودی آیفون. از آنجایی که گوشی آیفون به نمادی از محصولات آمریکایی در بسیاری از کشورها تبدیل شده است، رجب طیب اردوغان از مردم ترکیه خواسته است که دستگاه‌های ساخت اپل را تحریم کنند تا از این طریق به تحریم‌های آمریکا علیه ترکیه شکایت کنند.

مردم بینوای ترکیه نیز همانند مردم بسیاری از کشورها میان مشکلات سیاسی که میان دولت‌های این دو کشور رخ می‌دهد قرار گرفته‌اند و چاره‌ای ندارند به غیر از اینکه هواداری خود را از اردوغان با شکستن، آتش‌زدن و نابودی گوشی‌های آیفون نشان دهند. اگر اهل سیاست باشید و اخبار روز دنیا را نگاه کنید حتما به خوبی می‌دانید که اقتصاد ترکیه این روزها اوضاع خوبی ندارد و دونالد ترامپ واردات فولاد و آلومینیوم ترک را به آمریکا تحریم کرده است.

این امر بی‌دلیل نبوده است و از قرار معلوم ترک‌ها یک کشیش آمریکایی را که قرار بود آزاد شود همچنان در حبس نگه‌ داشته‌‌اند، این کشیش که اکنون حدود 2 می‌شود که در بند ترک‌هاست به جرم همدستی در کودتای سال 95 که نزدیک بود به برکناری اردوغان منجر شود در زندان ترک‌ها محبوس است.

گوشی وستل ونوس Z10
گوشی وستل ونوس Z10 – ساخت ترکیه

از طرف دیگر آمریکا این ادعا را رد می‌کند و مدعی است ترک‌ها اندرو برانسون، کشیش آمریکایی را به دلایل سیاسی نگه داشته‌اند. رئیس جمهور ترکیه، آقای رجب طیب اردوغان در صحبت‌هایی از مردم این کشور درخواست کرد به جای خرید و استفاده از گوشی‌های آیفون، اقدام به خرید گوشی‌های سامسونگ نمایند یا اینکه گوشی وستل ونوس که ساخت دست ترک‌هاست را خریداری کنند.

در همین راستا به ویدئوی جالبی برخوردیم که در آن 5 مرد ترک با چکش به جان گوشی‌های آیفون خود می‌افتند تا از طرفی میهن‌پرستی خود را ثابت کنند و از طرف دیگر اعتراضی به تحریم‌های آمریکا داشته باشند.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

8 نظر برای این مطلب
  1. پریسا می‌گوید

    چرا من هر دیدگاهی می نویسم میگه تکراریه مسخرشو درآوردید.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      شما یه بار دیدگاه رو ارسال کردید دوباره دارید همون متن رو ارسال می کنید!

      1. پریسا می‌گوید

        نه من میام تو سایت اولین بار می فرستم میزنه تکراریه بعدش اسممو یا ایمیلمو مجبورم عوض کنم تا بفرسته

  2. a می‌گوید

    گوشی های خرابشون رو برای خودشیرینی کردن میشکونن.

  3. ارسلان می‌گوید

    اینم نمونه ای از داعشی های ترکیه
    البته اصلا مشخص نیست که مدل گوشی چیه! شایدم ماکت آیفون رو گذاشتن :))

    1. پریسا می‌گوید

      عجب نابغه ای هستی نخیر اتفاقا مردم ترکیه وطن پرستن ازشون خواستن برای مقابله با تحریمای آمریکا دلارا رو آتیش بزنن و آیفون نخرن اونا هم اینکارو کردن شماها چی مثل یه مشت زامبی تا هر چی گرون بشه میرید ذخیره می کنید. داعشی مردم ایرانن تا میفهمن یه چیز گرونه حمله می کنن

  4. مرتضی می‌گوید

    هه هه
    اگه آیفون بده پس چرا از توجیب همشون آیفون در میاد.

    1. ناشناس می‌گوید

      چرا عادت دارید ندانسته سخنرانی کنید . این کاراشون برای مقابله با تحریمای آمریکاست مثل مردم ما وحشی و یاغی نیستن