آموزش نصب فورتنایت روی گوشی‌های اندرویدی

شرکت اپیک گیمز هفته گذشته بازی بتل رویال فورتنایت را برای اندروید عرضه کرد که البته یک نکته قابل توجه داشت. این بازی فعلاً به شکل آزمایشی و با دعوتنامه در دسترس است. با فارنت و آموزش نصب فورتنایت روی گوشی‌های اندرویدی همراه باشید.

شاید محتمل‌ترین دلیل برای در انحصار گوشی‌های سامسونگ بودن بازی فورتنایت کمک به فروش بیشتر گوشی جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس 9 بوده است. اکنون به نظر می‌رسد که مدت زمان این انحصار به پایان رسیده است و کدهای دعوت به امتحان نسخه آزمایشی برای کاربران گوشی‌های غیر سامسونگی مانند گوگل پیکسل 2 XL هم ارسال می‌شود. پس اگر به این بازی علاقمندید آموزش نصب فورتنایت ما را بخوانید.

این بازی هفته پیش بازی از طریق فروشگاه اپلیکیشن سامسونگ ارائه شد و اپیک گیمز هم با استفاده از پایگاه اینترنتی رسمی خود و یک فایل نصب فورتنایت این بازی را هر چه بیشتر و سریع‌تر روی دیوایس‌های اندرویدی مورد نظر منتشر می‌کند. تیم سوینی، مدیر عامل شرکت، عنوان کرد که اساسا این شیوه از انتشار بازی به دلیل اجتناب از پرداخت 30 درصد سهم گوگل از پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای بازی است که به واسطه انتشار آن روی مرکز اپلیکیشن پلی استور دریافت می‌شد.

با وجود این حالت بی‌سابقه از انتشار یک بازی پرطرفدار، در ادامه یک راهنمای مرحله به مرحله از چگونگی دریافت و نصب بازی آمده است تا مطمئن شویم که بهترین راه برای شروع بازی فورتنایت روی گوشی‌های اندرویدی را یاد گرفته‌اید.

مرحله اول: دور پلی استور را خط بکشید

اولین و مهم‌ترین نکته این است که به هیچ‌وجه سراغ گوگل پلی استور یا هر وب‌سایت دیگری برای دانلود بازی فورتنایت نروید. اپیک به وضوح اعلام کرده که تنها از طریق وب‌سایت رسمی خود این شرکت می‌توانید بازی فورتنایت را برای اندروید دانلود نمایید. این بدان معنی است هر لینکی که روی توییتر، Reddit یا پلی استور مشاهده کردید که ادعا می‌کرد فایل نصب رسمی بازی فورتنایت است مشکوک بوده و ارزش ندارد که دیوایس اندرویدی خود را در معرض ویروس یا هر نوع بدافزار خطرناک دیگر قرار دهید.

حتی جستجو برای این بازی روی پلی استور یک اخطاریه اختصاصی از سوی گوگل در پی خواهد داشت که از این قرار است:

بازی فورتنایت بتل رویال شرکت اپیک گیمز روی گوگل پلی قرار ندارد.

بنابراین مواظب افرادی باشید که ادعا می‌کنند راهی برای دور زدن لیست انتظار پیدا کرده‌اند یا اینکه اپلیکیشن قانونی بازی را در اختیار دارند چون ممکن است دروغ تحویلتان داده باشند.

مرحله دوم: کدام گوشی‌ها با فورتنایت سازگار هستند؟

اگر گوشی سامسونگ شما از بازی پشتیبانی می‌کند، می‌توانید همین الان از طریق وب‌سایت رسمی اپیک یا فروشگاه اپلیکیشن سامسونگ (Galaxy Apps) اقدام به دانلود بازی کنید. در لیست دیوایس‌های سامسونگ گوشی گلکسی نوت 9 هم قرار دارد که هنوز عرضه نشده است. سایر دیوایس‌های این لیست شامل گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 7، اس 7 اج، اس 8، اس 8 پلاس، اس 9، اس 9 پلاس و البته نوت 8 و همچنین تبلت‌های تب اس 3 و اس 4 می‌شود.

اگر گوشی سامسونگ ندارید، اپیک یک لیست کامل روی وب‌سایت خود دارد که شامل گوشی‌های زیر است:

  • گوگل: پیکسل – پیکسل XL – پیکسل ۲ – پیکسل 2XL
  • ایسوس: گوشی ROG Phone – ذن‌فون 4 پرو – ذن‌فون 5Z و ذن‌فون V
  • اسنشال: اسنشال فون PH-1
  • هواوی: آنر ۱۰ – آنر پلی – میت ۱۰ – میت ۱۰ پرو – میت RS – نوا ۳ – پی ۲۰ – پی ۲- پرو – آنر V10
  • ال‌جی : جی ۵ – جی ۶ – جی ۷ – V20، V30 و V30 پلاس
  • نوکیا: نوکیا ۸
  • وان‌پلاس: وان‌پلاس ۵ – وان‌پلاس ۵تی و وان‌پلاس ۶
  • ریزر: ریزرفون
  • شیائومی: بلک‌شارک – می ۵ – می ۵اس – می ۵اس پلاس – می ۶ – می ۶ پلاس – می ۸ – می ۸ اکسپلورر ادیشن – می 8SE – می میکس – می میکس ۲ – می میکس ۲اس – می نوت ۲
  • زدتی‌ای: Axon 7 – Axon 7s – Axon M – Nubia Z17 – Nubia Z17s و Nubia Z11
  • همچنین پشتیبانی از دستگاه‌های زیر نیز به‌زودی اضافه خواهد شد:
  • اچ‌تی‌سی: اچ‌تی‌سی ۱۰ – یو اولترا – یو ۱۱ – یو ۱۱ پلاس – یو ۱۲ پلاس
  • سونی: اکسپریا XZ – اکسپریا XZs – اکسپریا XZ1 و اکسپریا XZ2

علاوه بر این حتی اگر گوشی شما در لیست نیست اما سخت‌افزار مورد نیاز بازی فورتنایت برای اندروید را دارد ممکن است بتوانید این بازی را انجام دهید:

  • سیستم‌عامل: اندروید ۵.۰ یا بالاتر ۶۴ بیتی
  • رم: ۳ گیگابایت یا بالاتر
  • پردازنده گرافیکی: Adreno 530 یا بالاتر و Mali-G71 MP20 و Mali-G72 MP12 یا بالاتر

مرحله سوم: جهت ورود به لیست انتظار ثبت‌نام کنید

بهترین راه دریافت نسخه اندروید بازی فورتنایت برای افرادی که یکی از گوشی‌های سامسونگ موجود در لیست بالا را در اختیار ندارند این است که از طریق سایت اپیک برای نسخه آزمایشی بازی ثبت‌نام نمایند. هم به وسیله گوشی و هم کامپیوتر می‌توانید این کار را انجام دهید چون اپیک تنها یک آدرس ایمیل از شما درخواست می‌کند. هنگامی که نوبت شما در لیست انتظار فرا برسد، یک ایمیل دعوت برای تجربه نسخه آزمایشی بازی دریافت خواهید کرد.

اطمینان حاصل کنید که با اکانت اپیک حال حاضر خود به سایت وارد شده‌اید، چه اکانت پی‌سی، چه پلی‌استیشن نتورک و چه ایکس‌باکس لایو باشد. از این راه می‌توانید پیشرفت بتل پس خود روی پلتفرم‌ها را تحویل بگیرید و از اسکین‌ها و سایر موارد تزئینی به دست آمده روی گوشی هم استفاده کنید.

آموزش نصب فورتنایت در اندروید

مرحله چهارم: منتظر دعوت‌نامه باشید

آخرین مرحله از مسیر تجربه بازی فورتنایت فقط صبر کردن و منتظر ماندن است. شرکت اپیک گیمز اعلام کرده است که بازیکنان را در چندین موج بزرگ به تجربه بازی دعوت می‌کند و اگر دعوت بشوید این موضوع را از طریق ایمیل متوجه خواهید شد. با در نظر گرفتن اینکه این روزها ساختار شبکه شرکت از چه سطح پیچیدگی برخوردار بوده است و البته از چند پلتفرم به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند، به نظر نمی‌رسد که ارسال دعوت‌نامه‌ها آنچنان به طول بیانجامد. به گفته خود شرکت اپیک گیمز احتمالا فقط باید در حد چند روز منتظر ماند.

نسخه آی‌اواس بازی فورتنایت قبل از اینکه به صورت رسمی و برای همه در اپ استور عرضه شود، تنها کمی بیشتر از دو هفته در حالت ثبت‌نام برای تجربه نسخه آزمایشی قرار داشت. این قضیه امکان دارد در رابطه با نسخه اندروید هم صدق کند البته اگر شرکت به واسطه عرضه مستقیم فایل نصب بازی به مشکلات پیش‌بینی نشده برخورد نکند. با این حساب در صورتی که دوست ندارید برای لیست انتظار ثبت‌نام کنید، احتمالا در ماه شهریور این بازی به صورت رسمی برای تمامی دستگاه‌های اندرویدی عرضه خواهد شد.

مرحله پنجم: فایل نصب و خود بازی را دانلود کنید

به دلیل نوع غیرمعمول انتشار بازی، حتی روی دستگاه‌های اندرویدی سامسونگ هم باید دو فایل مجزا را دانلود کنید. فایل اول Fortnite Installer بوده که فایل رسمی نصب بازی است که خود بازی را روی دستگاه شما نصب می‌کند.

برای انجام این کار بر اساس نسخه اندروید و سطح تنظیمات امنیتی گوشی اگر تاکنون فایل APK نصب نکرده‌اید باید برخی از مجوزهای موجود در بخش تنظیمات گوشی اندرویدی را غیرفعال نمایید تا به شما اجازه دانلود اپلیکیشن‌های سوم شخص بدهد. پس از آن باید تعدادی دانلود مختلف انجام دهید که کمی بیش از حد معمول در هنگام نصب یک اپلیکیشن است.

بعد از تکمیل این موارد باید قادر به اجرای بازی فورتنایت باشید، وارد اکانت خود شوید و بازی را شروع کنید. اپیک گیمز به کاربران توصیه می‌کند که فایل نصبی بازی را در گوشی خود نگه دارند چون در آینده بروزرسانی‌های مختلف از طریق همین فایل روی بازی اعمال خواهد شد. نظر شما در مورد نسخه اندرویدی بازی فورتنایت چیست؟

منبع The Verge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نظرات بسته شده است.