گوگل شاید پشتیبانی از ویندوز 10 را به برخی از کروم‌بوک‌ها بیاورد

پشتیبانی از ویندوز 10 در حال حاضر تنها مختص پیکسل‌بوک است اما گفته می‌شود احتمال دارد گوگل پشتیبانی از ویندوز 10 را برای بعضی دیگر از کروم‌بوک‌ها نیز عرضه کند.

0

اگر به نرم‌افزارهای ویندوزی وابسته باشید احتمالاً فکر خرید یک کروم‌بوک را هم در سر ندارید. اما بنا به اطلاعات جدیدی که در انجمن XDA Developer منتشر شده است کد‌هایی وجود دارد که احتمال می‌رود برای بوت دوگانه بعضی از کروم‌بوک‌ها لحاظ شده باشد. به این ترتیب کروم‌بوک‌ها ممکن است در آینده پشتیبانی از ویندوز 10 را نیز به دست بیاورند.

ناگفته نماند انتظار نداریم تمامی کروم‌بوک‌ها از این ویژگی‌ بهره بگیرند و شرکت‌های سازنده کروم‌بوک نیز باید امکان پیشتیبانی این محصولات را با ویندوز 10 بررسی کنند چرا که کروم‌بوک‌های زیادی به لحاظ سخت‌افزاری توان اجرای ویندوز 10 را ندارند.

بر اساس اطلاعاتی که در کدها به آن‌ها اشاره کردیم کروم‌بوک برای پشتیبانی از ویندوز 10 باید دست کم 40 گیگابایت حافظه‌ذخیره سازی داشته باشد در صورتی که برخی کروم‌بوک‌های ارزان حاضر در بازار نهایتا 32 گیگابایت حافظه دارند. ظاهرا فرآیند پشتیبانی از ویندوز 10 در بعضی از کروم‌بوک‌ها به صورت کاملا امن و راحت انجام می‌شود و نیازی نیست تا کاربر کروم‌بوک را در حالت Developer قرار دهد یا اینکه فرم‌ور دستگاه را فلش کند.

در حال حاضر اطلاعات بیشتری از این قابلیت منتشر نشده است و با توجه به اینکه قرار است گوگل در چند هفته آینده سمیناری را برگزار کند چه بسا شاهد معرفی این ویژگی‌ جدید در این مراسم باشیم.

به لحاظ فنی می‌توان گفت پشتیبانی از ویندوز 10 در بعضی از کروم‌بوک‌ها گام بزرگی در سیاست‌های گوگل به حساب می‌آید چرا که گوگل همیشه اصرار دارد سیستم‌عامل کروم بسیار امن و مطمئن است و تمامی نیازهای کاربران را پاسخ می‌دهد. به این ترتیب باید دید در آینده گوگل چه برنامه‌ای برای کروم‌بوک‌ها در نظر خواهد گرفت.

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.