لنوو ThinkPad P1 سبک‌ترین و باریک‌ترین لپ‌تاپ حرفه‌ای خود را معرفی کرد

شرکت لنوو به تازگی از دو لپ‌تاپ جدید تحت سری ThinkPad رونمایی کرده که می‌توانند عنوان سبک‎ترین لپ‌تاپ تولید شده توسط این شرکت را تصاحب کنند.

0

هرچند تا پیش از این لپ‌تاپ‌های سری کربن لنوو عنوان دار سبک‌ترین و کم ضخامت ترین لپ‌تاپ‌های تولیدی این شرکت را در اختیار داشتند، با این حال لنوو ThinkPad P1 توانسته ترکیبی از ظرافت و کیفیت را در کنار کارایی ارائه کند. همان‌طور که گفته شد،  لنوو ThinkPad P1 به لطف ضخامت بدنه 18.4 میلی‌متری و وزن 3.76 پوندی، سبک‌ترین و باریک‌ترین لپ‌تاپ حرفه‌ای ساخت لنوو محسوب می‌شود. البته در نظر داشته باشید که به رغم افزایش وضوح تصویر نمایشگر، ظرفیت باتری آن کاهش پیدا کرده است.

به هر حال لنوو ThinkPad P1 از نمایشگر 15.6 با رزولوشن 4K بهره برده و در کنار قدرت گرفتن از تراشه نسل هشتمی اینتل با کلاک فرکانس نهایی 4.6 گیگاهرتز، به یکی از کارت‌های گرافیک سری پی NVIDIA مانند P2000 تجهیز شده است. این تراشه و کارت گرافیک را حافظه رم 64 گیگابایتی از نوع DDR4 و حافظه ذخیره سازی 4 ترابایتی از نوع NVMe SSD را همراهی می‌کند.

البته شرکت سازنده در کنار P1، از مدل دیگری با نام P72 هم رونمایی کرده که بهتر است آن را نسخه به‌روز شده P71 بنامیم. از جمله مشخصات سخت افزاری ThinkPad P72 هم می‌توان به پردازنده شش هسته‌ای اینتل، نمایشگر 17.3 اینچی، 128 گیگابایت حافظه رم مجزا در کنار 16 گیگابایت حافظه رم داخلی، 6 ترابایت فضای ذخیره سازی از نوع NVMe SSD و کارت گرافیک Quadro P5200 اشاره کرد.

لپ‌تاپ‌های ThinkPad P1 و ThinkPad P2 FI به ترتیب با قیمت پایه 1949 و 1799 دلاری از پاییز راهی بازار خواهند شد.

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.