تأخیر در تحویل گوشی شاهین به خریداران؛ GLX با ارسال هدایا جبران می‌کند

شرکت جی‌ال‌ایکس از تأخیر مجدد در تحویل گوشی‌های شاهین به خریداران خبر داده است. این شرکت اما می‌گوید تمام گوشی‌ها تا پایان هفته به همراه هدایایی ارسال خواهد شد.

1

اگر به خاطر داشته باشید بهمن ماه سال گذشته شرکت جی‌ال‌ایکس (جنرال لوکس) پیش‌فروش گوشی اندرویدی پرچم‌دار خود با نام شاهین را آغاز کرد. این گوشی قرار بود در اردیبهشت‌ماه امسال به خریداران تحویل داده شود اما از آن زمان تاکنون GLX به دلایل مختلف ارسال گوشی را به تعویق انداخته است.

ابتدا مشکلاتی در نرم‌افزار دوربین دلیل تأخیر شاهین اعلام شد و سپس باقی ماندن برخی قطعات در گمرک و عدم ترخیص آن‌ها. با توجه به افزایش بی‌رویه نرخ ارز این گوشی که سال گذشته با قیمت حدود ۹۰۰ هزار تومان پیش‌فروش شده بود حالا قیمتی بیش از ۲ میلیون تومان دارد اما حداقل جی‌ال‌ایکس هزینه اضافه‌ای را از خریداران دریافت نخواهد کرد.

جی‌ال‌ایکس می‌گوید این شرکت حدود سه هزار دستگاه گوشی شاهین را پیش‌فروش کرده است. استفاده از سنسور دوربین سونی و دیافراگم f/1.8 چالش‌هایی را در زمینه توسعه نرم‌افزاری دوربین این گوشی ایجاد کرد که دلیل اولین تأخیرها بود. پس از آن شرایط جدید گمرکی و قوانین ترخیص تازه عامل تأخیر در تحویل این گوشی عنوان شده است.

جی ال ایکس شاهین

با این‌حال جی‌ال‌ایکس اعلام کرده گوشی برخی از خریداران به پست تحویل داده شده و سایر گوشی‌های شاهین نیز تا پایان هفته ارسال خواهد شد. جی‌ال‌ایکس برای جبران تأخیر پیش آمده هدایی از جمله قاب ژله‌ای و ایرفون بلوتوثی باکیفیت را نیز برای خریداران ارسال خواهد کرد.

گفتنی است با وجود این‌که شاهین یک گوشی ایرانی معرفی می‌شود بسیاری از قطعات این گوشی از خارج از کشور وارد شده و در ایران توسط مهندسان مونتاژ و اسمبل خواهد شد. همان‌طور که می‌دانید کشورهای محدودی در جهان قادر به تولید پردازنده هستند و پردازنده شاهین نیز از شرکت مدیاتک تأمین می‌شود.

از جمله ویژگی‌های گوشی شاهین می‌توان به بدنه فلزی، صفحه‌نمایش ۵.۹۹ اینچی کم‌حاشیه با وضوح 1080p، تراشه مدیاتک Helio P25، پردازنده گرافیکی Mali T880MP2، چهار گیگابایت حافظه رم، دوربین دوگانه ۱۶ مگاپیکسلی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و اندروید ۷ اشاره کرد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. آرمین می‌گوید

    ماد این چاینا
    المبارک