آیا اسنپ و تپسی تعطیل می‌شوند؟

صبح امروز در نشست خبری اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی مدیران اسنپ و تپسی ضمن اعتراض به لایحه محدودیت فعالیت تاکسی‌های اینترنتی از احتمال تعطیلی این دو سرویس خبر دادند.

6

حتماً می‌ٔدانید که اسنپ و تپسی حالا یکی از محبوب‌ترین روش‌های جابجایی در اکثر شهرهای کشور محسوب می‌شوند و علاوه بر کاهش میانگین قیمت‌ها باعث اشتغال هزاران نفر نیز شده‌اند. اما شهرداری و وزارت کشور اخیراً در پی تصویب لایحه‌ای برای محدودیت آن‌ها هستند که ممکن است باعث تعطیلی این دو سرویس محبوب شود.

صبح امروز در نشست خبری اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای اینترنتی مدیران اسنپ و تپسی مخالفت جدی خود را با این لایحه اعلام کردند. به عقیده اتحادیه شهرداری تاکسی‌های اینترنتی را رقیب تاکسی‌رانی دانسته و پایین آمدن قیمت‌ها باعث شده تا مردم تاکسی‌های زرد را استفاده نکنند. شهرداری می‌خواهد در نرخ تاکسی‌های اینترنتی نقش داشته و عوارضی را در آن‌ها اعمال کند. حال آن‌که یکی از مزایای اصلی تاکسی اینترنتی در دنیا قیمت‌گذاری هوشمند و رقابتی آن هم به نفع مسافر و هم راننده است.

میلاد منشی‌پور مدیرعامل تپسی می‌گوید به‌جز تهران هیچ شهری نبوده که این شرکت وارد شده و ارگان و نهادی اقدام به پلمپ کردن دفتر آن شهر نکرده باشد. منشی‌پور می‌گوید مشکلی با نظارت ندارد اما مشکل اصلی آن‌ها با رفتن زیر نظر شهرداری از بین رفتن قیمت‌‌گذاری منصفانه و ایجاد سفرهای امن است.

ژوبین علاقمند نایب رئیس هیئت مدیره اسنپ نیز اعتقاد دارد شهرداری می‌تواند به‌جای مقابله با تاکسی‌های اینترنتی از پتانسیل و خدمات آن‌ها استفاده کند. منشی‌پور می‌گوید تاکسی‌های زرد در هر ساعت به‌طور میانگین ۰.۶ سفر اتجام می‌دهند درحالی‌که این عدد در تپ‌سی برای هر راننده ۱.۴ سفر در ساعت است.

از نظر امنیتی و رسیدگی به شکایات نیز به نظر می‌رسد تاکسی‌های اینترنتی وضعیت بسیار بهتری نسبت به آژانس‌ها یا تاکسی‌های زرد داشته باشند چرا که سامانه امتیازدهی و رسیدگی به مشکلات و همچنین پیگیری در این سامانه‌ها بسیار ساده‌تر از روش‌های سنتی است.

اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی ضمن مخالفت با لایحه وزارت کشور مبنی بر محدودسازی فعالیت کسب‌وکارهای ارائه‌دهنده خدمات جابه‌جایی هوشمند خواستار رد این پیشنهاد و برگزاری جلساتی برای رفع دغدغه‌های نظارتی است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. امیر می‌گوید

    این شهرداری از وقتی که غیر انتفاعی شده خیلی راحت در تمام منابع درآمدی شهری نفوذ میکنه وبه اصطلاح نخود هر آش پول ساز میشه هر جا که احساس کرده میتونه در آمدی کسب کنه فورا به کمک بخش قانون نویس و واضع قانون در کشور سریعا به اقداماتش لباس شرعی و قانونی دوخته تا سهم عمده درآمد بخشهای اقتصادی شهری رو به خزانه خودش واریز کنه که صد البته باید اشاره کرد شهرداری نه قبلا ونه حالا و نه هیچ وقت دیگه به فکر جیب مصرف کننده و شهروندش نبوده و نخواهد بود.بنده همچین دل خوشی از اسنپ و یا تپسی و غیره ندارم و قصد حمایت از آنها رو هم ندارم ولی واقعیت اینه که موافق دخالت شهرداری در این موضوع و ومسایلی از این دست نیستم.

  2. saeed می‌گوید

    سلام به نظرم باید تاکسیرانی خودش را با علم روز تطبیق دهد واگر مسیرهایی وجود دارد که فرایند آن مسلتزم کامل پر شدن تاکسی میباشد شهرداری وتاکسیرانی باید برای آنها قوانین مربوط به آنها را تغییر و یا ارتقا دهد تا دلیلی برای حذف اسنپ و تپسی وجود نداشته باشد

  3. توجه می‌گوید

    این هم مثل قطار در تهران است که وقتی حرکت کر شروع به سنگ زدن کردن حالا هم شهرداری فقط به فکر درامد است نه اشتغال و پایین امدن هزینه حمل و نقل اگر انحصاری شد که تا حالا در اختیار تاکسی زرها بوده ان موقع هم با پایین بودن نرخ تاکسی زردها مجددا مردم به سمت نرخ پایین کوچ می کنند یا تاکسی های اینترنتی با کرایه پایین تر

  4. شایان می‌گوید

    خیلی خوبه که حداکثر و حداقل قیمت رو تعیین کنن. که اسنپ و تپسی نه راننده رو و نه مسافر رو بتونن استثمار کنن. من دیدم مخصوصا برای سفرهای خارج شهر راننده باید یه پولی از جیب خودش بده که این شرکت ها بتون هر شب دخل ا میلیاردی‌شان رو به خونه ببرن!

  5. ساموان می‌گوید

    اسنپ و تپسی شاید در ظاهر به نفع مسافر و یا حتی به نفع راننده باشن، اما به مرور زمان راننده ها رو به استثمار میکشن و نهایتاً وقتی کامل بازار روقبضه کردن دیگه نه به نفع راننده ها هستن و نه حتی به نفع مسافرها. وقتی رقیبی توی بازار نداشته باشن قیمت گذاری کاملاً در اختیار خودشونه و مسافر مجبور به پذیرش. این اتفاقیه که برای اوبر افتاده!
    اما توی این داستان، شهرداری نه به فکر مسافر و نه به فکر راننده اس، بلکه به فکر سهم خواهی از این سود کلانیه که اسنپ و تپسی دارن می برن.

  6. ناشناس می‌گوید

    یعنی واقعا هر چیز خوبی بخواد تو این کشور اجرا بشه باید یجوری جلوشو بگیرن باعث تاسفه