با قابلیت‌های قلم S-Pen جدید گلکسی نوت 9 آشنا شوید

یکی از ویژگی‌های جدید گلکسی نوت 9 قلم جدید S-Pen آن است. قلم گلکسی نوت 9 حالا به لطف باتری داخلی و اتصال بلوتوث ویژگی‌های بسیار بیشتری نسبت به گذشته دارد که در این مطلب به آن‌ها خواهیم پرداخت.

1

نسل اول گوشی گلکسی نوت در سال ۲۰۱۱ اولین گوشی هوشمند سامسونگ با قلم S-Pen بود. این قلم در واقع رویکرد جدیدی نسبت به قلم استایلوس قدیمی بود که در کامپیوترهای جیبی یا همان PDA در دهه گذشته استفاده شده بود. از وقتی که آیفون در سال ۲۰۰۷ صفحه‌نمایش با لمس خازنی را فراگیر کرد دیگر کسی نیاز به یک قلم را احساس نمی‌کرد.

با این‌حال S-Pen نشان داد که دقت بالاتر نسبت به لمس با صفحه‌نمایش کماکان طرفداران خود را دارد و حتی افرادی که علاقه‌ای به طراحی یا یادداشت برداری ندارند از این قلم استفاده می‌کنند. قلم S-Pen در طول این هفت سال تغییرات زیادی کرده و حالا هم از سطوح فشار بیشتری پشتیبانی کرده و هم از نظر نرم‌افزاری امکانات بیشتری به آن اضافه شده است. با این‌حال قلم گلکسی نوت 9 بزرگ‌ترین تغییرات را در تاریخ S-Pen به همراه آورده است.

قلم گلکسی نوت 9 حالا یک باتری داخلی داشته و با بلوتوث به گوشی متصل می‌شود تا بتوانید کارهای بیشتری با آن انجام دهید. در ادامه این مطلب به برخی از قابلیت‌های این قلم اشاره می‌کنیم.

۱. اجرای دوربین و گرفتن عکس

ریموت شاتر قلم گلکسی نوت 9

اگر از سه‌پایه برای گرفتن تصاویر دسته‌جمعی بهتر استفاده می‌کنید دیگر مجبور به استفاده از تایمر نیستید. دکمه روی قلم گلکسی نوت 9 می‌تواند حکم ریموت شاتر را داشته باشد. حتی وقتی بخواهید عکس سلفی بگیرید فشردن دکمه S-Pen در دستتان آسان‌تر از فشردن دکمه شاتر مجازی روی صفحه‌نمایش است.

علاوه بر این حتی وقتی درون اپلیکیشن دوربین نیستید می‌توانید با فشردن دکمه S-Pen دوربین را باز کنید؛ با دوبار فشار دادن بین دوربین سلفی و پشتی جابجا شده و با فشردن مجدد عکس بگیرید. این قابلیت همچنین برای vloggerها که گوشی را روی سه‌پایه قرار داده و از خود فیلم می‌گیرند هم بسیار مفید است.


۲. کنترل موزیک ‌پلیر یا پخش ویدئو

کنترل ویدئو با قلم گلکسی نوت 9

اگر مشغول تماشای ویدئوهای یوتیوب باشید با یک کلیک دکمه S-Pen می‌توانید پخش ویدئو را متوقف کرده و ادامه دهید. همین قابلیت برای ویدئو پلیر و موزیک پلیر دستگاه و اپلیکیشن‌های جانبی نیز کار می‌کند. به این ترتیب اگر مثلاً گوشی را به اسپیکر بلوتوث متصل کرده‌اید به راحتی می‌توانید از راه دور پخش آهنگ را کنترل کنید. کافیست قلم گلکسی نوت 9 را در جیبتان داشته باشید تا بدون نیاز به رفتن سراغ گوشی پخش ویدئو و موزیک را کنترل کنید


۳. جابجایی بین اسلایدها در پاورپوینت

ارائه با قلم گلکسی نوت 9

یکی از کاربردهای خوب دیگر قلم گلکسی نوت 9 کنترل یک پرزنتیشن مانند اسلایدشو پاورپوینت یا نرم‌افزارهای مشابه است. کافیست فایل ارائه خود را به گوشی منتقل کرده و سپس گوشی را به شکل بی‌سیم یا باسیم به پروژکتور یا تلویزیون متصل کنید. حالا با شروع اسلایدشو می‌توانید با یک کلیک دکمه S-Pen به اسلاید بعدی یا با دو کلیک به اسلاید قبلی بروید.

به این ترتیب نیازی نیست به لپ‌تاپ خود بچسبید و می‌توانید آزادانه حرکت کرده و یا با قلم به بخش‌هایی از اسلاید اشاره کنید و هر موقع نیاز شد به راحتی به اسلاید قبلی یا بعدی بروید.


۴. شارژ سریع در ۴۰ ثانیه

شارژ کردن قلم گلکسی نوت 9

حتماً می‌دانید برای برقراری اتصال بلوتوث بین قلم گلکسی نوت 9 و خود گوشی به انرژی و در نتیجه باتری درون قلم نیاز است. S-Pen جدید با یک باتری بسیار کوچک درون خود عرضه می‌شود که دوام شارژ آن چیزی حدود ۳۰ دقیقه یا ۲۰۰ کلیک است.

خوشبختانه برای شارژ کردن قلم برخلاف قلم اپل نیازی به اتصال آت به درگاه USB گوشی و انتظار نیست. کافیست S-Pen را درون جای خود قرار دهید تا در عرض تنها ۴۰ ثانیه از طریق القای الکتریکی قلم گوشی کاملاً شارژ شود. به این ترتیب حتی در مواقع ضروری نیز می‌توانید به سرعت شارژ قلم را بازیابی کنید.

خوشبختانه اگر نیازی به اتصال بلوتوث نداشته باشید سایر ویژگی‌های قلم از جمله یادداشت‌برداری، و تشخیص قلم از فاصله کم روی صفحه مانند سابق کار می‌کند و برخلاف قلم اپل نیازی به شارژ بودن آن ندارید.


۵. قابلیت‌های همیشگی سرجای خود باقی هستند

یادداشت‌برداری با قلم گلکسی نوت 9

گلکسی نوت بهترین گوشی برای یادداشت‌برداری و طراحی است و این موضوع برای گلکسی نوت 9 نیز تغییر نکرده است. کماکان می‌توانید با خارج کردن قلم گلکسی نوت 9 حتی بدون روشن کردن صفحه یادداشت بنویسید. هایلایت کردن متون، ترجمه کلمات، گرفتن اسکرین‌شات دقیق، تبدیل ویدئوها به تصاویر گیف و طراحی و نقاشی از سایر قابلیت‌های S-Pen محسوب می‌شود.


۶. قابلیت‌های جدید بیشتر در راهند

سامسونگ قصد دارد با انتشار SDK قلم گلکسی نوت 9 برای توسعه‌دهندگان امکان بهره گرفتن از این قلم را در اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها راهم کند. احتمالاً تا پایان سال اپلیکیشن‌های بیشتری در اختیار خواهید داشت که نحوه تعامل آن‌ها با S-Pen متفاوت بوده و می‌توانید از راه دور با گوشی خود کارهای بیشتری انجام دهید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مه ی می‌گوید

    تمام این مزایا وقابلیت های جدید نوت9برای من ایرانی معنایی جز حسرت وغم نداره جون که خرید این گوشی برای ایرانیان بدون (ژن خوب) رویاییست دست نیافتنی!😞😤😠😡