شکست گلکسی نوت 9 از آیفون 10 اپل در نتایج اولین بنچمارک‌ها

گلکسی نوت 9 پرچم‌دار سامسونگ به‌تازگی به عنوان جدیدترین رقیب آیفون 10 معرفی شده است. اما اولین نتایج بنچمارک گلکسی نوت 9 خبر از ضعف پردازنده این گوشی نسبت به پرچم‌دار اپل دارد.

2

گلکسی نوت 9 در بازارهای چین و آمریکا با تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵ و در سایر کشورها از جمله ایران با تراشه اکسینوس ۹۸۱۰ به بازار عرضه خواهد شد. این درحالیست که آیفون 10 اپل به تراشه سفارشی A11 Bionic این شرکت مجهز شده است. برای مقایسه توان پردازشی و گرافیکی این دو گوشی اولین بنچمارک گلکسی نوت 9 منتشر شده که مربوط به مدل با تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵ به همراه ۶ گیگابایت رم است.

بنچمارک گلکسی نوت 9 - Geekbench

بنچمارک گیک‌بنچ که بیشتر بر روی توان پردازشی تمرکز دارد در بخش چند هسته‌ای امتیاز  ۸۸۷۶ را ثبت کرده است. این درحالیست که آیفون 10 و وان‌پلاس ۶ با امتیازهای به ترتیب ۱۰۳۷۵ و ۹۰۸۸ عملکرد بهتری دارند. البته باید انتظار داشت نسخه ۵۱۲ گیگابایتی گلکسی نوت 9 با رم ۸ گیگابایتی خود بتواند مقام دوم را کسب کند. همچنین از نتایج تراشه اکسینوس ۹۸۱۰ در گلکسی اس ۹ پلاس می‌توان حدس زد نسخه اکسینوس گلکسی نوت 9 نیز نمی‌تواند به رکورد آیفون 10 برسد.

بنچمارک گرافیکی 3D Mark Slingshot Extreme هم قدرت گرافیکی این گوشی را به چالش کشیده است. در این بنچمارک گلکسی نوت 9 با پردازنده گرافیکی Adreno 630 خود پس از وان‌پلاس ۶ و آیفون 10 امتیاز ۴۶۳۹ را کسب کرده است. در این زمینه هم طبق نتایج گلکسی اس ۹ می‌توان گفت نسخه اکسینوس احتمالاً عملکرد ضعیف‌تری خواهد داشت.

بنچمارک گلکسی نوت 9 - 3DMark

به هر حال باید توجه داشته باشید که این نتایج مربوط به نسخه نهایی گلکسی نوت 9 نیست و سامسونگ پیش از عرضه رسمی این گوشی نرم‌افزار آن را به‌روز خواهد کرد. به این ترتیب ممکن است گلکسی نوت 9 بتواند خود را کمی بالاتر هم بکشد. علاوه بر این چنین توان گرافیکی و پردازشی کاملاً برای سنگین‌ترین اپلیکیشن‌ها مناسب بوده و اختلاف اندک بین پرچم‌داران تفاوت معنی‌داری ایجاد نخواهد کرد.

منبع phoneArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. حسین می‌گوید

    در بنچمارک antutu چی پس؟؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      هر دو گوشی حدود 245 هزار