۵+۱ چیزی که می‌توانست گلکسی نوت 9 سامسونگ را به گوشی هوشمند بهتری تبدیل کند

شب گذشته گلکسی نوت 9 سامسونگ سرانجام پس از ماه‌ها انتظار معرفی شد. این گوشی با وجود مشخصات عالی نقاط ضعف ریز و درشتی هم دارد که سامسونگ در صورت رفع آن‌ها می‌توانست این گوشی را حتی به رقیب بهتری برای آیفون‌های آینده اپل تبدیل کند.

0

گلکسی نوت 9 سامسونگ یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند دنیاست؛ این مدل برخی ضعف‌های نسل قبلی را برطرف کرده و حالا نماینده بهترین گوشی هوشمندی است که سامسونگ می‌تواند بسازد. با این‌حال این گوشی هم بی‌نقص نیست و اگر سامسونگ برخی چیزها را طور دیگری انجام داده بود به گوشی هوشمند بهتری تبدیل می‌شد.

۱. حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه‌نمایش

با این‌که حسگر اثر انگشت در گلکسی نوت 9 سامسونگ حالا کمی پایین‌تر قرار گرفته تا دسترسی به آن ساده‌تر باشد اما هیچ چیز جای حسگر در جلوی گوشی را نمی‌گیرد. حالا که حاشیه‌های صفحه‌نمایش باریک شده‌اند خوب بود سامسونگ از فناوری اولتراسونیک کوالکام برای قرار دادن این حسگر زیر صفحه‌نمایش استفاده می‌کرد.

در حال حاضر برخی شرکت‌های چینی از جمله اوپو، ویوو و حتی هواوی از این فناوری در برخی پرچم‌داران خود استفاده کرده‌اند. به این ترتیب می‌توان گفت سامسونگ هم می‌توانست این فناوری جذاب را به گلکسی نوت 9 بیاورد.


۲. طراحی جدید

طرح مفهومی گلکسی نوت 9
طرح مفهومی گلکسی نوت 9

وقتی سامسونگ حدود یک سال و نیم پیش گلکسی اس 8 را معرفی کرد حاشیه‌های بسیار باریک و صفحه‌نمایش خمیده آن جذابیت فراوانی داشت. اما حالا که این طراحی در گلکسی نوت 8 و گلکسی اس 9 نیز با تغییر اندک تکرار شده بهتر بود سامسونگ طراحی گلکسی نوت 9 را تغییر می‌داد.

باریک‌تر کردن حاشیه‌ها، چینش متفاوت دوربین و حتی بازطراحی کلی می‌توانست به خریدار القا کند که این گوشی همان گلکسی نوت 8 سال گذشته نیست!


۳. فیلم‌برداری HDR

گلکسی نوت 9 سامسونگ می‌تواند با وضوح 4K 2160p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. این قابلیت بسیار تحسین‌برانگیز است اما خوب بود سامسونگ قابلیت فیلم‌برداری HDR را نیز به گوشی اضافه می‌کرد. صفحه‌نمایش گلکسی نوت 9 قابلیت پخش محتوای HDR را دارد و با اضافه کردن فیلم‌برداری HDR کلکسیون قابلیت‌های ضبط و تماشای ویدئو در این گوشی تکمیل می‌شد.

در حال حاضر گوشی اکسپریا XZ2 پریمیوم سونی تنها گوشی با قابلیت فیلم‌برداری HDR است. این گوشی همچنین در فیلم‌برداری 960fps با وضوح 1080p ویدئوهای باکیفیت‌تری نسبت به گلکسی نوت 9 ثبت می‌کند.


۴. فناوری شارژ سریع جدیدتر

Quick Charge 4.0+

جالب است بدانید با این‌که کوالکام نسل چهارم فناوری شارژ سریع Quick Charge خود را سال ۹۵ و نسخه بهبود یافته آن را سال گذشته معرفی کرده و برخی گوشی‌ها از آن بهره می‌برند گلکسی نوت 9 سامسونگ کماکان از نسل دوم این فناوری بهره می‌گیرد که چهار سال پیش معرفی شده است.

نسخه‌های سوم و چهارم Quick Charge نه‌تنها گوشی را سریع‌تر شارژ می‌کنند بلکه مصرف انرژی بهینه‌تری هم دارند. به این ترتیب هم در مصرف انرژی و وقت صرفه‌جویی خواهد شد و هم در صورت استفاده از پاوربانک سازگار، می‌توانید با هر بار شارژ تعداد دفعات بیشتری گوشی خود را شارژ کنید.

علاوه بر این فناوری‌های رقیب مثل سوپرشارژ هواوی و Dash Charge وان‌پلاس مدت‌هاست از نظر سرعت و بازده عملکرد بهتری را نشان می‌دهند.


۵. دکمه دستیار گوگل به‌جای بیکسبی

دکمه بیکسبی گلکسی نوت 9 سامسونگ

سامسونگ اولین شرکتی بود که با گلکسی اس 8 برای اولین بار دکمه فیزیکی را به دستیار هوشمند خود بیکسبی اختصاص داد. بیکسبی در طول این چند سال نشان داده از دستیار گوگل کندتر بوده و به هوشمندی آن نیست. اصرار سامسونگ به استفاده از این دستیار هوشمند و قرار دادن یک دکمه اختصاصی که نمی‌توانید عملکرد آن را تغییر دهید احمقانه است؛ خصوصاً برای کاربران ایرانی که نمی‌توانند به زبان فارسی با بیکسبی تعامل کنند.

پس شاید بهتر بود سامسونگ عملکرد این دکمه را به دستیار گوگل اختصاص می‌داد و یا حداقل امکان تغییر کاربری آن را فراهم می‌کرد.


۱+۵. قیمت پایین‌تر

قیمت گلکسی نوت 9 سامسونگ

قیمت پایهگلکسی نوت 9 سامسونگ برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی ۱۰۰۰ دلار است و اگر رم ۸ گیگابایتی را بخواهید باید نسخه ۵۱۲ گیگابایتی این گوشی را با قیمت سرسام‌آور ۱۲۵۰ دلار خریداری کنید. به این ترتیب آیا گلکسی نوت 9 ارزش خرید دارد؟ اگر سامسونگ قیمت این گوشی را بین ۱۰ تا ۲۰ درصد پایین‌تر انتخاب می‌کرد پاسخ به این پرسش قطعا بله بود؛ اما حالا باید تا عرضه رسمی و بررسی کامل گوشی منتظر بمانیم.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.