واکنش بازار بورس به معرفی گلکسی نوت 9؛ کاهش ارزش سهام سامسونگ!

ظاهراً رونمایی گلکسی نوت 9 واکنشی منفی در ارزش سهام سامسونگ در بازار بورس آمریکا داشته است. در عوض ارزش سهام اپل پس از رونمایی از این گوشی بیشتر شده است.

0

سامسونگ شب گلکسی نوت 9 را معرفی کرد. دی‌جی کو مدیرعامل بخش موبایل سامسونگ در پایان این مراسم گفت تمام تلاش این شرکت روی تبدیل کردن این گوشی به بهترین گوشی هوشمند بازار متمرکز شده است. با این‌حال ظاهراً سرمایه‌گذاران بازار بورس آمریکا چنین نظری ندارند!

کاهش ارزش سهام سامسونگ در پی رونمایی گلکسی نوت 9

همان‌طور که در نمودار مشاهده می‌کنید پس از رونمایی از گلکسی نوت 9 ارزش سهام سامسونگ با حدود ۳.۵ درصد کاهش به ۵۲۲۵۰ وون کره معادل ۳۷.۵۹ دلار آمریکا رسیده است. جالب است بدانید در همین هنگام و پس از معرفی گلکسی نوت ۹ ارزش سهام اپل به بالاترین میزان ۵۲ هفته اخیر خود و مبلغ ۲۰۹.۷۸ دلار رسید.

به این ترتیب می‌توان گفت گلکسی نوت 9 انتظار سرمایه‌گذاران را برآورده نکرده و آن‌ّها را به سوی اپل هدایت کرده است. با این‌حال خوب است بدانید چنین واکنش منفی به معرفی محصول معمولاً در پایان تمامی مراسم‌های اپل نیز رخ می‌دهد. شاید طراحی تکراری سال گذشته در گلکسی نوت 9 باعث شده تا پیش‌بینی‌ها در مورد استقبال خرید از این گوشی چندان مثبت نباشد. همچنین قیمت بسیار بالای ۱۰۰۰ تا ۱۲۵۰ دلار نیز از نقاط منفی اصلی این گوشی است.

با این‌حال احتمالاً این کاهش ارزش سهام ارتباط مستقیمی با فروش گلکسی نوت 9 نخواهد داشت و نمی‌توان پیش‌بینی کرد اوضاع سامسونگ پس از عرضه این گوشی در شهریورماه چگونه خواهد بود.

منبع phoneArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.