کالبدشکافی گلکسی نوت 9 سیستم خنک‌کننده قوی آن را تأیید می‌کند

سامسونگ برای خنک نگه داشتن پردازده قدرتمند پرچم‌دارش از سیستم خنک کننده آبی-کربنی استفاده کرده است. حالا کالبدشکافی گلکسی نوت 9 جزئیات بیشتری از این سیستم را آشکار کرده است.

0

همان‌طور که می‌دانید پردازنده‌های قوی‌تر حرارت بیشتری تولید کرده و به خنک‌کنندگی قوی‌تری هم احتیاج دارند. کالبدشکافی گلکسی نوت 9 نشان می‌دهد سامسونگ این‌بار سیستم خنک‌کننده داخلی این گوشی را نسبت به گوشی‌های قبلی خود بهبود داده است.

خوب است بدانید وقتی با گوشی کارهای سنگینی مثل بازی انجام دهید و دمای پردازنده بالا رود، کرنل اندروید به‌صورت خودکار فرکانس پردازنده را کاهش داده تا دستگاه خنک بماند. همین عامل که Thermal Throttling نامیده می‌شود باعث کاهش عملکرد دستگاه و افت فریم در برخی بازی‌های سنگین خواهد شد. سامسونگ ادعا می‌کند سیستم خنک‌کننده آبی-کربنی گلکسی نوت 9 می‌تواند فرکانس حداکثر پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۴۵ یا اکسینوس ۹۸۱۰ این گوشی را برای مدت بالاتر حفظ کند.

سامسونگ پیش از این در گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۸ نیز از سیستم خنک‌کننده مایع استفاده کرده بود اما همان‌طور که در تصاویر می‌بینید این سیستم در گلکسی نوت 9 بهبود یافته و حالا بزرگ‌تر و قوی‌تر است. این سیستم خنک‌کننده با جابجایی آب در لوله‌های انتقال حرارت باعث کاهش دمای پردازنده می‌شود.

کالبدشکافی گلکسی نوت 9 - خنک کنندهکالبدشکافی گلکسی نوت 9 علاوه بر سیستم خنک‌کننده تغییرات داخلی دیگر گلکسی نوت 9 نسبت به گلکسی نوت 8 مانند سیستم القای الکترونیکی برای شارژ S-Pen، اتصال پورت شارژ به شکل قطعه مجزا به مادربورد برای تعمیر آسان‌تر و بلندگوی مکالمات بزرگ‌تر برای صدای واضح‌تر را نیز نشان می‌دهد.

گلکسی نوت 9 قرار است از ابتدای شهریورماه با قیمت پایه ۱۰۰۰ دلار وارد بازارهای جهانی شود.

منبع phoneArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.