حافظه‌های SSD چهارترابایتی و حافظه‌های موبایلی سامسونگ ارزان‌تر می‌شوند

حافظه‌ SSD چهار ترابایتی فضای زیادی را برای محتوای کاربران مهیا می‌کند اما این حافظه‌ها قیمت گزافی دارد تا اینکه حالا سامسونگ توانسته با بهینه‌سازی‌های تولید قیمت این حافظه‌ها و حافظه‌های موبایلی را کاهش دهد.

0

چند سال پیش بود که سامسونگ حافظه SSD چهار ترابایتی خود را معرفی کرد اما این حافظه قیمت گزافی دارد و در بازار حدود 1499 دلار معامله می‌شود، این امر باعث شده تا عملا این حافظه مشتری چندانی نداشته باشد.

در همین راستا سامسونگ اعلام کرد که این حافظه‌ها را به میزان بیشتری تولید خواهد کرد و شاهد تولید حافظه‌های SSD QLC با ظرفیت 4 ترابایت نیز خواهیم بود. حافظه‌های QLC NAND فضای بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهند اما سرعت این حافظه‌ها نسبت به سایر حافظه‌های SSD کمتر است.

در این بین سامسونگ وعده داده است تا این حافظه‌های جدید از سرعت 540 مگابایت در ثانیه برای خواندن اطلاعات و 520 مگابایت در ثانیه برای خواندن اطلاعات بهره بگیرند. ناگفته نماند سامسونگ در کنار ظرفیت چهار ترابایت، ظرفیت‌های 2 و 1 ترابایت را نیز برای این حافظه‌های SSD در نظر گرفته است. از طرف دیگر از آنجایی که کاربران در استفاده از حافظه‌های SSD نگران امنیت اطلاعات خود هستند سامسونگ سعی دارد تا با عرضه ضمانت 3 ساله برای این حافظه‌ها خیال مشتریان را بابت امنیت اطلاعات و خرابی حافظه‌های SSD جدید جمع کند.

انتظار می‌رود اولین حافظه‌ جدید 4 ترابایتی SSD سامسونگ تا اوایل زمستان امسال راهی بازار شود. جالب است بدانید سامسونگ در کنار معرفی این حافظه‌های جدید اعلام کرد که از فناوری به خدمت گرفته شده در این محصولات برای ساخت کارت حافظه‌های 128 گیگابایتی نیز استفاده خواهد کرد.

این حافظه‌ها برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده‌اند و در کنار قیمت مناسب، عملکرد و کارایی خوبی دارند. از آنجایی که سامسونگ گلکسی نوت 9 را در راه دارد و این گوشی قرار است در نسخه‌ای 512 گیگابایتی نیز عرضه شود می‌توان گفت سلانه‌سلانه به گوشی‌هایی با ظرفیت 1 ترابایت حافظه داخلی نزدیک می‌شویم.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.