چگونه طراحی جدید متریال را در کروم دسکتاپ و iOS فعال کنیم؟

در چند سال اخیر طراحی متریال در بسیاری از اپلیکیشن‌ها و رابط‌های کاربری به یک امتیاز مثبت تبدیل شده است و به نوعی در مسیر تبدیل شدن به یک اصل در طراحی است. با فارنت همراه باشید…

0

گوگل در ماه‌های اخیر در حال کار روی طراحی متریال برای نسخه‌های دسکتاپ و موبایل کروم بوده است و نشانه‌هایی از این قضیه شروع به پدیدار شدن در نسخه پایدار و اصلی این مرورگر کرده است. نسخه 68 کروم اوایل هفته جاری منتشر شد و شامل قسمت‌هایی با طراحی متریال در هر دو نسخه دسکتاپ و آی‌اواس می‌شود. کروم نسخه 68 سیستم‌عامل اندروید هنوز با ویژگی‌های طراحی متریال بروزرسانی نشده است.

با وجود اینکه نسخه دسکتاپ دارای ظاهر ساده‌تر و شفاف‌تری است، نسخه موبایل کروم تغییرات بسیار بیشتری را در زمینه بازطراحی روی سیستم‌عامل آی‌اواس به خود دیده است. گوگل کنترل صفحات را به پایین صفحه انتقال داده و صفحه برگه جدید را با هدف کاربردی‌تر کردن آن به صورت کامل بازسازی کرده است. منظور از کنترل صفحات همان دکمه‌های Backward و Forward است که اکنون به همراه دکمه دسترسی به برگه‌ها، تنظیمات و یک دکمه جستجو جدید در پایین صفحه قرار گرفته‌اند. دکمه جدید جستجو سریع‌ترین راه برای دسترسی به نوار یا کادر آدرس‌دهی مرورگر است که اگر از گوشی‌های با اندازه بزرگ استفاده می‌کنید، برای شما بسیار کاربردی خواهد بود.

گوگل هنوز برگه‌های ساده‌تر و با ظاهر گردتر خود را در نسخه دسکتاپ این مرورگر پیاده نکرده است. این ویژگی‌ها ابتدا در نسخه‌های توسعه‌دهندگان در اوایل سال جاری نمایان شد اما هنوز هم نمی‌توان این تغییرات را در نسخه پایدار و اصلی تجربه کرد. در ادامه می‌توانید روش فعال‌سازی این موارد را مشاهده نمایید:

کروم دسکتاپ

  1. در مرورگر خود به این آدرس بروید: chrome://flags/#top-chrome-md
  2. گزینه “UI Layout for the browser’s top chrome” را از حالت default به refresh تغییر دهید.
  3. مرورگر را ببندید و دوباره اجرا نمایید تا تغییرات را مشاهده کنید.

کروم آی‌اواس

  1. در مرورگر خود به این آدرس بروید: chrome://flags/#top-chrome-md
  2. گزینه “UI Refresh Phase 1” را فعال کنید.
  3. مرورگر را ببندید و دوباره اجرا نمایید تا تغییرات را مشاهده کنید.

نظر شما در مورد تغییرات و بهبودهای جدید مرورگر کروم چیست؟

منبع The Verge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.