گوگل مپس حالا در کنار موقعیت، درصد شارژ باتری گوشی شما را نیز به اشتراک می‌گذارد

سرویس نمایش نقشه و موقعیت جغرافیایی گوگل مپس که یکی از پرکاربردترین سرویس‌ها در حوزه خود به حساب می‌آید، هر بار با قابلیت‌های جدید بروزرسانی می‌شود تا سرویس‌رسانی بهتری ارائه دهد. با فارنت همراه شوید…

0

برای افرادی که از گوگل مپس جهت مسیریابی یا به اشتراک‌گذاری موقعیت خود با دوستان و خانواده‌شان استفاده می‌کنند، قابلیت جدیدی در نظر گرفته شده است. این ویژگی اولین بار توسط منبع معتبر اندروید پلیس کشف شد و طی آن سطح باتری گوشی هوشمندی که موقعیت خود را با شما به اشتراک گذاشته است هم به همراه سایر اطلاعات نمایش داده خواهد شد.

هنگامی که در اپلیکیشن گوگل مپس موقعیت خود را با دوست‌تان به اشتراک می‌گذارید، جایگاه شما روی نقشه فرد مورد نظر نمایش داده شده و بدین صورت می‌تواند به صورت دقیق مکان شما را پیدا کند. با این بروزرسانی جدید و ویژگی تازه نمایش سطح باتری، به سادگی می‌توانید دلیل اینکه فرد مورد نظر چرا به شما زنگ نزده تا بگوید گم شده یا اینکه به مقصد رسیده است را بفهمید چون قادر به زیر نظر گرفتن مقدار باقی مانده از باتری گوشی هوشمند مورد نظر هستید. اکنون اگر موقعیت فردی روی نقشه از بین برود دیگر نگران نخواهید بود چون احتمالا قبل آن متوجه شده‌اید که احتمالا باتری گوشی شخص مورد نظر به اتمام رسیده است.

این قابلیت جدید ابتدا در سال گذشته طی آزمایشاتی که اندروید پلیس روی نسخه آزمایشی 9.71 گوگل مپس انجام داد، مشخص شد. از هم‌اکنون می‌توانید از وجود چنین قابلیتی روی دستگاه‌های اندرویدی و آی‌اواس بهره‌مند شوید. نظر شما در مورد این ویژگی چیست؟

منبع The Verge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.