اپل به اولین شرکت یک تریلیون دلاری آمریکا تبدیل ‌شد

در میان تمامی شرکت‌های عظیم دنیا نام یکی از آن‌ها احتمالا بیشتر از سایرین به گوش‌مان خورده است. اپل به عنوان یکی از غول‌های دنیای سخت‌افزار و نرم‌افزار همیشه در بین ارزشمندترین شرکت‌ها در سراسر جهان قرار داشته است. با فارنت همراه باشید…

0

اپل حالا رسماً شرکت آمریکایی است که به ارزشی معادل یک تریلیون دلار دست پیدا می‌کند. این اتفاق در حالی رخ داد که ارزش اپل به ازای هر سهم به مبلغ 207.04 دلار نهایتا به ارزش بالای 208 دلاری دست می‌یابد که تاکنون بی‌سابقه بوده است. این دست‌آورد درست یک روز پس از اعلام میزان درآمد شرکت در سه‌ماهه سوم سال به ثبت رسیده است که با اختلاف 53 میلیارد دلاری با پیش‌بینی تحلیلگران توانست تفاوت چشم‌گیری را رقم زند.

با این وجود شرکت آمریکایی اولین موردی نیست که به ارزش یک تریلیون دلاری می‌رسد و پیش از این شرکت پتروچین نزدیک به یک دهه قبل، از این مرز عبور کرده است. نکته قابل توجه این است که اپل اولین شرکت آمریکایی است که با اختلاف بسیار نسبت به رقبایی مانند آلفابت، مایکروسافت و آمازون به این مهم نائل می‌آید.

آمار و ارقام بسیار خوبی برای اپل در سه‌ماهه سوم سال به ثبت رسیده است که خبر از فروش عالی بین‌المللی و تقاضای بالا برای آیفون ایکس گران‌قیمت می‌دهد. گوشی آیفون ایکس با وجود اینکه آمار میزان فروش دستگاه‌های اپل را تا حدودی کاهش داد اما کمک بسزایی برای افزایش درآمد به همراه داشت. این سه‌ماهه که با پایان یافتن ماه ژوئن خاتمه یافت سبب ثبت چهارمین دوره متوالی افزایش دو رقمی درآمد این شرکت شد.

علاوه بر فروش سخت‌افزارها، درآمد ناشی از سرویس‌ها و نرم‌افزارهای این شرکت هم رکورد جدیدی را در سه‌ماهه ژوئن به ثبت رسانده است. این درآمد از مواردی شامل آی‌کلود، اپل پی، اپل کر، آیتونز و سایر سرویس‌ها به دست آمده است. در مقایسه‌ای کوچک می‌توان به درآمد 900 میلیارد دلاری شرکت رقیب یعنی آمازون در ماه گذشته اشاره کرد.

شرکت آمریکایی به مرور زمان شاهد افزایش درآمد طی سال‌های متمادی بوده که در این میان سال 2016 یک استثنا به حساب می‌آید و کارشناسان از حالا به آینده درخشان‌تر این کمپانی خوشبین هستند. انتشار اولین گوشی آیفون یک نقطه عطف به حساب می‌آید و آیفون ایکس این قضیه را روشن‌تر ساخت زیرا به تنهایی سبب افزایش 30 درصدی ارزش شرکت در یک سال گذشته شد.

دن ایوز تحلیلگر در گفتگویی با CNBC اشاره کرد که دست‌یابی به درآمد یک تریلیون دلاری تنها یک نقطه شروع برای موفقیت‌های آتی است:

رسیدن به درآمد یک تریلیون دلاری پایان کار نیست. من این قضیه را تنها به چشم شروع دوره‌ای پرسودتر و جدیدتر از سوی اپل می‌بینم.

نظر شما در مورد این افزایش درآمد و ارزش شرکت بزرگ اپل چیست؟

منبع Slashgear
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.