باج‌افزار SamSam تاکنون 6 میلیون دلار از قربانیان خود درآمد داشته است!

تحقیقات گسترده‌ای که توسط یک موسسه‌ امنیتی انجام شده است مشخص کرده که باج افزار SamSam حسابی از قربانیان خود کسب درآمد داشته و تاکنون به مبلغ 6 میلیون دلار جیب قربانیان را خالی کرده است.

0

موسسه تحقیقاتی Sophos اطلاعات جدید و جالبی از باج‌افزار SamSam منتشر کرده است که بر اساس این اطلاعات میزان ضرری که این باج‌افزار به کاربران زده بیشتر از چیزی است که تاکنون تصور می‌شد. جالب است بدانید این باج‌افزار چیزی حدود 6 میلیون دلار از قربانیان خود بدست آو‌رده است.

باج‌افزار SamSam، با سایر باج‌افزارهای رایج فرق می‌کند و با مخفیانه‌ترین شیوه‌های موجود کاربران را هدف قرار می‌دهد. این با‌ج‌افزار توسط تیم یا فرد بسیار متخصصی مدیریت می‌شود و حمله‌های این باج‌افزار کاملا مدیریت شده انجام می‌شود تا بیشترین ضرر را به کاربر وارد کند.

جالب اینجاست که باج‌افزار SamSam نسبت به سایر باج‌افزارهای موجود به صورت گسترده و وسیعی عمل نمی‌کند و همین امر باعث شده است تا جزئیات نحوه عملکرد و حملاتی که توسط آن انجام می‌شود کاملا مشخص نشود. به همین دلیل است که از آذر ماه سه سال پیش تاکنون توانسته است به حملات خرابکارانه خود ادامه دهد.

این امر باعث شده تا حملات باج‌افزار SamSam در بازه‌های زمانی کندتری نسبت به سایر باج‌افزارها انجام شود و به صورت میانگین روزی یک بار شاهد حمله این باج‌افزار به کامپیوترهای کاربران هستیم. افرادی که مورد حمله این باج‌افزار واقع می‌شوند ضررهای مختلفی را شاهد خواهند بود اما با توجه به سرعت کند حمله‌های این باج‌افزار جای نگرانی وجود ندارد که سیستم شما به این بدافزار آلوده شده باشد.

در مجموع پیشنهاد می‌کنیم برای امنیت کامپیوتر خود در برابر بدافزار SamSam و سایر بدافزارها همیشه نکات ایمنی را در نظر داشته باشید.

منبع sophos
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.