اپل در آیفون‌های 2018 خود از مودم‌های کندتر اینتل استفاده خواهد کرد

از آن‌جا که کوالکام و اپل درگیر یک جدال حقوقی بزرگ هستند اپل تصمیم گرفته تا از چیپ‌های مودم این شرکت در آیفون‌های 2018 خود استفاده نکرده و از اینتل برای تأمین قطعات کمک بگیرد.

0

به گزارش CNET کوالکام دیگر تأمین‌کننده چیپ‌های مودم برای آیفون‌های 2018 اپل نخواهد بود. جورج دیویس مدیر بخش مالی کوالکام می‌گوید:

به اعتقاد ما اپل تصمیم دارد تا تنها از مودم‌های رقیب ما به‌جای مودم‌های ما در آیفون‌های آینده استفاده کند.

با این‌حال کریستیانو آمون مدیر بخش تراشه‌های کوالکام اعتقاد دارد این به‌معنای پایان همکاری دائمی اپل و این شرکت نبوده و ممکن است در آینده کوالکام یک‌بار دیگر تولیدکننده قطعات آیفون باشد.

در چند سال اخیر اپل در آیفون‌های خود هم از مودم‌های کوالکام و هم اینتل استفاده کرده بود و بررسی‌ها نشان می‌دهد که تراشه‌های کوالکام قدرت سیگنال و همچنین سرعت LTE بهتری نسبت به رقبای اینتلی دارند. در واقع دو روز پیش کوالکام با انتشار نتایج وب‌سایت Speedtest.com نشان داد که طی میلیون‌ها تست این وب‌سایت مودم‌های کوالکام در گوشی‌های اندرویدی سرعت بیشتری از مودم‌های اینتل در برخی آیفون‌ها دارند.

سرعت پایین‌تر اتصال آیفون‌های 2018 اپل

در واقع سرعت دانلود در اسنپ‌دراگون 845 در شبکه AT&T نسبت به مودم‌های آیفون تا 64 درصد سریع‌تر برای دانلود، 41 درصد سریع‌تر برای آپلود و 27 با تأخیر کمتر هستند. این ارقام برای اپراتور T-Mobile به ترتیب 68 درصد، 23 درصد و 35 درصد گزارش شده است.

با این‌که کوالکام مستقیماً به اینتل اشاره‌ای نکرده اما تقریباً مطمئن هستیم تأمین کننده تراشه مودم آیفون‌های 2018 اپل اینتل خواهد بود. به این ترتیب با این‌که سامسونگ بارها سرعت بالاتر دانلود در پرچم‌دارانش را به رخ اپل کشیده اما ظاهراً آیفون‌های جدید نیز از نظر سرعت اتصال LTE ضعیف‌تر از رقبای اندرویدی خود خواهند بود.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.