سامسونگ صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر و نشکن خود را برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرد

سامسونگ به تازگی از صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر و نشکن خود برای گوشی‌های هوشمند پرده‌برداری کرده است. به گفته سامسونگ این پنل گواهی شرکت Underwriters Laboratories را نیز کسب کرده و به این ترتیب برای استفاده در گوشی‌های هوشمند مصرف‌کنندگان مناسب است.

0

سامسونگ روز گذشته از پنل صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر و نشکن خود رونمایی کرد. این پنل که احتمالاً در وسایل الکترونیکی دیگر به جز گوشی‌های هوشمند مانند کنسول‌های بازی، تجهیزات نظامی و خودروها نیز کاربرد خواهد داشت آماده تولید انبوه است.

سامسونگ چند سالی هست که به دنبال ساخت یک گوشی هوشمند متفاوت و انعطاف‌پذیر است تا بتواند یک ویژگی متمایزکننده قابل توجه با رقبایی مثل آیفون و یا رقبای ارزان‌قیمت چینی ایجاد کند. به گزارش گارتنر میزان فروش گوشی‌های هوشمند در دنیا برای اولین بار با افت مواجه شده و ظاهراً کاربران نیاز کمتری به ارتقا حس می‌کنند؛ به همین دلیل شاید چنین ویژگی خیره‌کننده‌ای بتواند اوضاع را حداقل برای سامسونگ تغییر دهد.

این پنل OLED انعطاف‌پذیر از یک زیرلایه نشکن با یک پنجره چسبیده روی آن تشکیل شده است. علاوه بر نشکن بودن، این پنل پلاستیکی سبک بوده و از نظر سختی نیز به شیشه شباهت دارد. به گفته سامسونگ در آزمایش‌های این شرکت، این پنل در 26 بار سقوط از ارتفاع 4 فوتی (1.2 متری) هیچ آسیبی را در جلو، گوشه‌ها یا لبه‌ها متحمل نشده است.

در حال حاضر تمام گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ از پنل‌های خمیده استفاده می‌کنند اما این تکنولوژی جدید می‌تواند گوشی‌های تاشو را امکان‌پذیر کند که برخلاف ZTE Axon M در آن‌ها خبری از لولا نیست. گفته می‌شود سامسونگ برای ساخت یک گوشی انعطاف‌پذیر با هواوی رقابت می‌کند و شاید این گوشی افسانه‌ای را تا پایان سال معرفی کند.

منبع cnet
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.