کوالکام اولین آنتن‌های mmWave 5G را برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد

کوالکام با معرفی آنتن‌های mmWave 5G برای گوشی‌های هوشمند، مقدمات حضور اینترنت 5G را در گوشی‌ها فراهم می‌کند.

0

کاربران اینترنت همیشه به دنبال سرعت بیشتر هستند و سلاطین فناوری نیز برای پاسخ به این نیاز دستاوردهای جدیدی معرفی می‌کنند. در همین راستا صحبت‌هایی از تمهیدات شرکت‌های مختلف برای عرضه اینترنت 5G به گوش می‌رسد. به همین منظور شاهد معرفی آنتن QTM052 mmWave از جانب کوالکام هستیم، این آنتن اینترنت 5G را برای گوشی‌های هوشمند به ارمغان می‌آورد.

لازم به ذکر است بدانید تمامی اینترنت‌های 5G بایکدیگر برابر نیستند و سرعت‌های مختلفی را در این بستر اینترنت شاهد خواهیم بود که در این بین تجهیزات mmWave  سرعت چشمگیری را در اختیار کاربران قرار می‌‌دهد. این تجهیزات سرعت بسیار زیادی دارند اما امواج آن‌ها به راحتی توسط چیزهای کوچکی مانند دست انسان که گوشی را نگه داشته است دچار اختلال می‌شود.

اینجاست که کوالکام دست به کار شده و با عرضه آنتن QTM052 اینترنت 5G را بدون قطع و وصل برای کاربران به ارمغان آورده است. این آنتن ابعاد بسیار کوچکی دارد و در حد یک سکه کوچک است.

کوالکام در این آنتن از الگوریتم پیچیده‌ای استفاده کرده تا نزدیک‌ترین برج مخابراتی را تشخیص داده و سیگنال را از این برج دریافت کند. از طرف دیگر آنتن QTM052 به اندازه‌ای کوچک طراحی شده تا به راحتی در حاشیه کنار گوشی تعبیه شود.

در این زمینه می‌توان به مودم X50 5G اشاره کرد که قادر است چهار رشته آنتن را در چهار طرف گوشی پشتیبانی کند، به این ترتیب گوشی که از این مودم بهره گرفته است در مجموع 16 آنتن دارد و کاملا مشخص است چنین تجهیزاتی جلوی هرگونه اختلال را در ارتباط با برج‌های مخابراتی و قطعی اینترنت می‌گیرد.

خوشبختانه آنتن‌های QTM052 مراحل ساخت و توسعه خود را پشت سر گذاشته‌اند و کوالکام وعده داده است تا این آنتن‌ها اواخر سال جاری راهی بازار شوند، در نتیجه از سال آینده با تعبیه شده این آنتن‌ها در گوشی‌های هوشمند می‌توان شاهد سرعت واقعی اینترنت 5G بود.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.