سونی سنسور دوربین 48 مگاپیکسلی IMX586 را برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرد

سونی با ساخت سنسور IMX586 رویای شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند که قصد استفاده از سنسور دوربین 48 مگاپیکسلی دارند را برآورده کرده است.

0

ممکن است فروش مستقیم گوشی‌های هوشمند سود سرشاری راهی جیب سونی نکند اما این شرکت معتبر ژاپنی از تولید سنسورهای دوربین برای گوشی‌های هوشمند سود کلانی از صنعت موبایل به جیب می‌زند. به همین دلیل شاهد نوآوری جدیدی از جانب سونی هستیم که آینده‌ای روشن را پیش‌روی تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند قرار می‌دهد. سنسور جدیدی که صحبت از آن به میان آمد را با نام IMX586 خواهیم شناخت و به گفته سونی پیکسل‌های این سنسور با میزان 0.8 μm، کوچکترین ابعاد پیکسل را در میان سنسورهای دوربین گوشی‌های هوشمند تشکیل می‌دهند.

سونی مدعی است سنسور IMX586 به راحتی با دوربین‌های حرفه‌ای SLR رقابت می‌کند و کاربران با بیشترین میزان رزولوشن قادر به عکاسی از سوژه‌های مورد نظر با گوشی‌هایی هستند که در دوربین آن‌ها این سنسور جدید سونی به خدمت گرفته شده است.

میزان نوردهی تصویر و پردازش سیگنال‌ها نیز در این سنسور جدید چیزی حدود چهار برابر بهتر از سنسورهای فعلی صورت خواهد گرفت. در کنار تمامی این موارد سونی از فیلتر Quad Bayer نیز در این سنسور کمک گرفته است، این سنسور پیکسل‌های همجوار یکدیگر که به صورت 2 در 2 در کنار هم قرار دارند را با یک رنگ شناسایی می‌کند و در نتیجه عکس‌هایی که توسط این سنسور سونی گرفته می‌شود حساسیت بیشتری نسبت به ثبت رنگ دارند.

از طرف دیگر همجواری پیکسل‌ها به صورت 2 در 2 باعث می‌شود تا قابلیت نورگیری سنسور در محیط‌های تاریک بیشتر شود، همجوار بودن پیکسل‌ها سطح حساسیت نورگیری این سنسور را در حد سنسور 12 مگاپیکسلی قرار می‌دهد تا از این طریق عکس‌هایی با رزولوشن بالا و نورگیری مناسب را شاهد باشیم که نویز بسیار کمی در این تصاویر دیده می‌شود.

سونی وعده داده است تا این سنسور جدید را در مهر ماه امسال در اختیار تولید کنندگان گوشی های هوشمند قرار دهد. در حال حاضر مشخص نیست ابتدا کدام گوشی هوشمند افتخار استفاده از سنسور IMX586 سونی را خواهد داشت.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.