هواوی نوا 3 (nova 3) با صفحه‌نمایش بدون حاشیه، دوربین دوگانه و Kirin 970 از راه رسید

گوشی‌های سری نوا هواوی معمولاً گوشی‌های میان‌رده موفقی بوده‌اند و حالا هواوی نوا 3 نسل جدید این خانواده را با مشخصاتی غیرمنتظره رونمایی کرده است.

0

با این‌که گوشی‌های سری نوا معمولاً گوشی‌هایی میان‌رده بوده‌اند اما نوا 3 بیشتر به پرچم‌داران شباهت دارد. طراحی این گوشی شباهت زیادی به پی 20 پرو داشته و از حاشیه‌های بسیار باریک در اطراف و یک بریدگی در بالا استفاده می‌کند. حسگر اثر انگشت اما به پشت گوشی منتقل شده و دوربین دوگانه هم حالا چینشی عمودی دارد.

نوا 3 از پردازنده پرچم‌دار Kirin 970 هواوی به همراه ۶ گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند. در این تراشه چهار هسته ۲.۴ گیگاهرتزی Cortex-A73 در کنار چهار هسته ۱.۸ گیگاهرتزی Cortex-A53 قرار گرفته و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی نیز آن‌ها را همراهی می‌کنند. نوا 3 از باتری ۳۷۵۰ میلی‌آ‌مپرساعتی استفاده کرده و با فناوری سوپرشارژ هواوی همراه است.

صفحه‌نمایش نوا 3 ابعادی ۶.۳ اینچی داشته و وضوح آن نیز 1080p اعلام شده است. این گوشی ۷.۳ میلی‌متر ضخامت و ۱۶۶ گرم وزن داشته و در رنگ‌های بنفش، مشکی، طلایی و آبی دریایی عرضه خواهد شد.

دوربین دوگانه پشت نوا 3 شباهت زیادی به ماژول استفاده شده در آنر 10 دارد. در این دوربین از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی رنگی RGB با دیافراگم f/1.8 و یک سنسور ۲۴ مگاپیکسلی مونوکروم استفاده شده است. در بخش دوربین سلفی هم در کنار دوربین اصلی ۲۴ مگاپیکسلی یک دوربین دوم ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق قرار گرفته است.

نوا 3 با اندروید 8.1 و رابط کاربری EMUI 8.2 عرضه می‌شود که قابلیت GPU Turbo را هم به همراه دارد. در پاسخ به انیموجی اپل در این رابط کاربری 3D Qmoji وجود دارد و همچنین در دوربین و رابط کاربری از قابلیت‌های هوش مصنوعی تراشه کیرین ۹۷۰ استفاده شده است.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.