موزیلا در کنار فایرفاکس مرورگر اندرویدی فنیکس (Fenix) را توسعه می‌دهد

موزیلا مرورگر فایر فاکس را برای پلتفرم‌های مختلفی از جمله اندروید توسعه می‌دهد اما از قرار معلوم اندرویدی‌ها میزبان مرورگر دیگری با نام فنیکس (Fenix) خواهند بود که این مرورگر نیز از جانب بنیاد موزیلا توسعه داده می‌شود.

0

بر اساس جدیدترین اطلاعاتی که از مخازن گیت‌هاب توسط یکی از کاربران رددیت استخراج شده است موزیلا بر روی مرورگر جدیدی با نام فنیکس (Fenix)، کار می‌کند. این مرورگر در مراحل اولیه توسعه خود به سر می‌برد و از قرار معلوم نام خود را از کدهای اصلی فایرفاکس گرفته است.

از طرف دیگر ظاهرا فایرفاکس مرورگر فنیکس را برای کاربران بزرگسال توسعه نمی‌دهد و مخاطبان این مرورگر را جوانان و افرادی که عاشق کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند هستند تشکیل می‌دهند. این‌گونه که پیداست پروژه توسعه مرورگر فنیکس از چهار ماه پیش استارت خودرده است اما از چند هفته گذشته شاهد تمرکز بیشتر توسعه دهندگان بنیاد موزیلا بر روی این مرورگر هستیم.

در این بین ظاهرا تنها ۳ نفر بر روی توسعه این مرورگر کار می‌کننند و در نتیجه می‌توان انتظار داشت موزیلا منابع بیشتری را برای توسعه مرورگر فنیکس اختصاص دهد.

بنیاد موزیلا در سال 1377 توسط چند نفر از کارمندان نت‌اسکیپ راه‌اندازی شد. این بنیاد که نرم‌افزارها را به صورت متن باز توسعه می‌دهد در حال حاضر 3 مرورگر در اختیار کاربران اندرویدی گذاشته است که اولین آن‌ها مرورگر معروف فایرفاکس است، دومین مرورگر با هدف تمرکز بر حریم شخصی کاربران توسعه داده می‌شود که آن‌را با نام فایرفاکس فوکوس می‌شناسیم. مرورگر فایرفاکس نایتلی (FireFox Nightly) نیز دیگر مرورگری است که بنیاد موزیلا مشغول کار بر روی آن می‌باشد.

مرورگر فایرفاکس یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای اندرویدی است که بر اساس گزارش‌های رسمی گوگل پلی چیزی بیشتر از 100 میلیون بار دانلود داشته است. با این حساب باید دید مرورگر فنیکس پس از آماده‌ شدن تا چه اندازه خواهد توانست کاربران اندرویدی را جذب خود کند.

منبع androidheadlines
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.