گزارش: فروش گلکسی اس 9 پایین‌تر از گلکسی اس 8 بوده است

هرچند گوشی های سری گلکسی اس 9 سامسونگ با قابلیت های ویژه ای از جمله اموجی‌های واقعت مجازی یا قابلیت فیلم برداری به شکل سوپر اسلوموشن به بازار عرضه شده اند، با این حال به نظر می‌رسد تعداد ویژگی‌های جدید به میزانی نبوده که بتواند باعث فروش بالای این محصولات شود.

1

بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی خبرگزاری رویترز، میزان فروش گلکسی اس 9 آن‌طور که مدیران شرکت کره‌ای انتظار داشتند بالا نبوده و حتی فروش ابتدایی این پرچم‌دار جدید سری گلکسی اس از دو نسل قبلی یعنی گلکسی اس 8 و اس 7 هم کمتر بوده است.

این یک امر بدیعی است که برای رقابت در بازار پتانسیل بالایی چون گوشی هوشمند علاوه بر ویژگی‌های سخت افزاری، بایستی به ویژگی‌های ظاهری محصولات جدید هم متوجه داشت. شاید توجه نکردن به همین موضوع باعث کاهش فروش گلکسی اس 9 نسبت به دو نسل قبلی شده باشد؛ چراکه این محصول به رغم بهره‌مندی از ویژگی‌های سخت افزاری تمام عیار، تغییر ظاهری محسوسی نسبت به نسل قبلی تجربه نکرده است.

در حقیقت فروش گلکسی اس 9 به قدری پایین بوده که شاید بتوان آن را با میزان فروش گلکسی اس 4 مقایسه کرد. در نظر داشته باشید که به جز شرکت تولید کننده هیچ منبعی قادر به ارائه آمار دقیق فروش یک محصول نیست؛ از این رو اطلاعات منتشر شده به واسطه IDC، صرفا نمایی کلی از میزان فروش را نشان می‌دهد؛ البته چیزی که تمام تحلیل گران بازار بر روی آن توافق دارند، عملکرد ضعیف سامسونگ در بازار گوشی نسبت به سنوات اخیر است.

بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که آمار فروش گوشی‌های سامسونگ در سه ماه گذشته کاهش 9 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده باشد. علاوه بر اپل، رشد و موفقیت روز افزون شرکت‌های چینی مانند هواوی، شیائومی یا اوپو، جایگاه سامسونگ به عنوان بزرگترین تولید کننده گوشی هوشمند را تهدید می‌کنند.

همان‌طور که گفته شد، اصلی‌ترین دلیل عدم موفقیت این روزهای سامسونگ نبود نوآوری در محصولات جدید این شرکت است و اگر خواهان تغییر این رویه باشد، بایستی بر روی تولید پرچم‌دارانی با ویژگی‌های منحصر به فرد و میان رده‌هایی با قیمت مقرون به صرفه فوکوس کند.

منبع androidauthority
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. sh.a می‌گوید

    متشکرم مطالب بسیار کاربردی وخوبی بود👏