سونی موبایل احتمال خروج از خاورمیانه و آفریقا را تأیید کرد

چند روز پیش شایعه‌ای مبنی بر توقف فعالیت‌های سونی موبایل در خاورمیانه، آفریقا و ترکیه را شنیدیم. این شرکت حالا اعلام کرده در این زمینه در حال بررسی و رایزنی است.

2

پنجشنبه گذشته خبر ناخوشایندی برای هواداران سونی موبایل منتشر شد که خبر از خروج این شرکت از خاورمیانه، آفریقا و ترکیه تا مهرماه امسال داشت. ایوان بلس افشاکننده مشهور توییتری اولین بار این خبر را منتشر کرد و حالا سونی به نحوی موضوع را تأیید کرده است.

به عنوان بخشی از اقدامات پیش رو برای افزایش سودآوری، ما در حال بررسی دقیق وضعیت بازار و امکان کسب‌وکار خود در خاورمیانه، آفریقا و ترکیه هستیم.

به این ترتیب سونی حداقل خروج از منطقه را در گزینه‌های خود دارد و از آن‌جا که شرکت‌های چینی در خاورمیانه و آفریقا رشدی حدود ۳۶ درصد را نسبت به سال گذشته تجربه کرده‌اند به نظر می‌رسد وضعیت سونی موبایل چندان مساعد نیست.

کارشناسان دلایل مختلفی را برای عدم موفقیت سونی موبایل برشمرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به سرعت پایین تغییرات در طراحی، بازاریابی نامناسب و قیمت بالا اشاره کرد. ظاهراً سونی از وضعیت بخش موبایل خود رضایت ندارد و اعتقاد دارد ممکن است با توقف فعالیت‌های این بخش در منطقه بهتر روی سایر مناطق دنیا تمرکز کرده و سودآوری بیشتری داشته باشد.

منبع GSMArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. پوریا می‌گوید

    به جای خروج از این بازارها بهتره مدیر عامل و مدیر طراحی سونی موبایلو با پس گردنی بندازه بیرون یه بیسواد جاش بزاره بارو کن خیلی خیلی سود اوری میتونه داشته باشه یعنی خدا میدونی مدیر طراحی سونی کیه فقط ضد این شرکت کار میکنه

  2. بهراد می‌گوید

    باید به سرش همچنین داستانی پیاده میشد. شرکتی عظیم و کهنه کار در عرصه فن آوری الکترونیکی، حال در مقابل هواوی و شیایومی و اوپو لنگ انداخته. و یک دهه عقب مانده. من سالهاست سونی و سوپر پرچمدارهای سونی را استفاده میکنم و این داستان طراحی و عدم مدیریت صحیح در بخش های مختلف شرکت غریب الوقوع بخش موبایل سونی را به ورطه زوال و تعطیل شدن میکشاند و این اتفاق شاید بزودی رخ دهد. متاسفانه..
    با تشکر از مجله اینترنتی فارنت