واتس‌اپ قابلیت ایجاد گروه‌های مشابه کانال را اضافه کرد

یکی از مزایای پیام‌رسان تلگرام نسبت به واتس‌اپ امکان ساخت کانال بود. با این‌که واتس‌اپ هنوز این قابلیت را ندارد اما اخیراً گزینه‌ای را به بخش مدیریت گروه‌ها اضافه کرده که ویژگی‌های مشابهی را اضافه کرده است.

0

می‌توان گفت کانال و گروه هر کدام مزایای و معایب خود را داشته و برای کاربری‌های متفاوتی استفاده می‌شوند. مزیت کانال یک‌طرفه بودن امکان قرار دادن پست و همچنین مخفی بودن لیست کاربران برای سایر کاربران غیرادمین است. واتس‌اپ حالا در بلاگ خود از قابلیت جدید گروه‌ها خبر داده که یکی از این ویژگی‌ها را اضافه می‌کند.

از این پس می‌توانید گروه‌های خود را طوری تنظیم کنید که تنها مدیر گروه قابلیت ارسال پیام را داشته باشد. به این ترتیب چنین گروه‌هایی برای اطلاع‌رسانی درسی، مراکز اطلاع‌رسانی شرکت‌ها و یا وب‌سایت‌های خبری مناسب خواهد بود. با این‌حال کاربران کماکان مانند گروه عادی قادر به مشاهده سایر کاربران خواهند بود.

برای فعال کردن این قابلیت ابتدا Group Info را باز کنید. سپس از Group Settings و Send Messages گزینه Only Admins را انتخاب کنید.

این قابلیت در آخرین نسخه واتس‌اپ برای اندروید و iOS منتشر شده و به زودی به سایر پلتفرم‌ها نیز خواهد آمد.

منبع whatsapp blog
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.