سامسونگ سنسور دوربین آیزوسل پلاس را با عملکرد بهتر در نور کم معرفی کرد

نسخه اورجینال دوربین آیزوسل جذب نور کمی داشت و شاهد معرفی سنسور دوربین آیزوسل پلاس هستیم که عملکرد بهتری را در عکس‌برداری در شرایط نور کم دارد.

0

سنسورهای دوربین نسل اول آیزوسل سامسونگ دیواره‌هایی را در کنار پیکسل‌ها داشتند که این دیواره‌ها جلوی نفوذ نور از یک پیکسل به پیکسل‌های دیگر را می‌گرفت که در نهایت به تصویری شارپ‌تر منجر می‌شد. حالا سامسونگ با بهبود همین ایده به کمک فوجی فیلم سنسورهای آیزوسل پلاس را توسعه می‌دهد.

نتیجه این همکاری استفاده از ماده‌ای جدید برای دیوار بین پیکسل‌ها در سنسور آیزوسل پلاس است. به لطف این ماده جدید پیکسل‌ها نور بیشتری جذب می‌کنند. سامسونگ مدعی است این سنسور جدید نسبت به مدل قبلی خود چیزی حدود ۱۵ درصد حساسیت بیشتری در جذب نور و طیف‌های اصلی رنگ دارد.

جنس دیواره‌ای که در بین پیکسل‌های سنسور نسل اول آیزوسل استفاده می‌شد از فلز بود. فلز مقداری از نور را به خود جذب می‌کرد و مقدار دیگری از آن را نیز بازتاب می‌داد.

به لطف این دستاورد جدید در سنسور آیزوسل پلاس، سامسونگ می‌تواند سنسورهای دوربین را با ابعاد پیکسل 0.8 میکرون و حتی کوچک‌تر بسازد بدون اینکه کیفیت عکس‌ها کاسته شود. سامسونگ مدعی است چنین سنسورهایی برای دوربین‌های 20 مگاپیکسل و بالاتر گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.