آموزش کامل IGTV اینستاگرام؛ همه چیزهایی که باید بدانید

اینستاگرام روز گذشته پلتفرم جدیدی را با نام IGTV یا همان Instagram TV معرفی کرد که قرار است در آن شاهد ویدئوهای عمودی با مدت زمان حداکثر یک‌ساعته باشیم. در این مطلب قصد داریم به آموزش IGTV بپردازیم.

220

قابلیت جدید اینستاگرام را می‌توان تلاشی از این شرکت برای رقابت با بزرگ‌ترین پلتفرم ویدئویی جهان یعنی یوتیوب دانست. اما IGTV چیست و چگونه می‌توانیم از آن استفاده کنیم؟

IGTV اینستاگرام چیست؟

IGTV در واقع یک پلتفرم ویدئویی مجزا از پست‌ها و استوری‌های اینستاگرام است. این پلتفرم که یک اپلیکیشن مجزا هم برای اندروید و iOS دارد همچنین از طریق خود اپلیکیشن اینستاگرام نیز در دسترس بوده و به این ترتیب برای استفاده از آن مجبور به نصب یک اپلیکیشن مجزا نیستید.

این پلتفرم محدودیت‌های ویدئویی اینستاگرام را تاحدی برطرف کرده و به این ترتیب می‌توانید ویدئوهایی تا حداکثر مدت زمان یک‌ساعت را در آن به اشتراک بگذارید. به این ترتیب این محدودیت زمانی بسیار کمتر از محدودیت 15 ثانیه‌ای در استوری یا یک دقیقه‌ای در پست‌هاست.

ویژگی‌های ویدئوهای IGTV چیست؟

همان‌طور که گفتیم یکی از ویژگی‌های اصلی مدت زمان یک‌ساعته ویدئوهاست. البته در ابتدای عرضه کاربران عادی به مدت 10 دقیقه محدود هستند و ویدئوهای یک‌ساعته محدود به صفحات تأیید شده و با فالور زیاد است. اما در آینده قرار است این محدودیت برای کاربران عادی هم از بین برود.

ویژگی اصلی دوم این پلتفرم عمودی بودن ویدئوهاست. برخلاف یوتیوب یا ویدئوهای درون پست‌ها که به شکل افقی هستند اینستاگرام ویدئوهای عمودی مشابه استوری را هدف گرفته است. شاید دلیل این تصمیم اینستاگرام رقابتی غیرمستقیم با یوتیوب باشد و از آن‌جا که اینستاگرام کاربران موبایلی را هدف گرفته و ما اکثراً گوشی‌های خود را عمودی در دست می‌گیریم این رویکرد منطقی به نظر می‌رسد.

چگونه ویدئوهای IGTV را تماشا کنیم؟

برای ورود به بخش IGTV کافیست دکمه شکل تلویزیون را در صفحه خانگی (کنار دکمه دایرکت) فشار دهید. همچنین وقتی یکی از افرادی که آن‌ها را دنبال می‌کنید ویدئویی در IGTV بگذارد اینستاگرام به شما اطلاع خواهد داد.

اگر این دکمه هنوز برای شما وجود ندارد کافیست اپلیکیشن مجزای IGTV را نصب کنید.

با ورود به IGTV می‌توانید ویدئوهای کاربران را تماشا کنید. این بخش به چند زیربخش ویدئوهای افرادی که آن‌ها را فالو می‌کنید (Following)، ویدئوهای محبوب (Popular)، ویدئوهای برای شما (For You) و Continue Watching برای ادامه تماشای ویدئوهای قبلی تقسیم شده است.

آموزش IGTV اینستاگرام 1

درست مانند پست‌ها می‌توانید ویدئوهای IGTV را نیز لایک کنید، روی آن‌ها کامنت بگذارید یا آن‌ها را به شکل پیام دایرکت برای دوستانتان ارسال کنید.

چگونه در IGTV کانال بسازیم؟

با این‌که IGTV بخشی از اینستاگرام محسوب می‌شود برای قرار دادن ویدئو در آن نیاز به ساخت کانال دارید. با هر اکانت تنها می‌توانید یک کانال بسازید و ساخت کانال هم بسیار آسان است.

آموزش ساخت کانال در IGTV اینستاگرام

کافیست در IGTV روی آیکن چرخ‌دنده ضربه بزنید و گزینه Create Channel را انتخاب کنید. حالا با رد کردن صفحه راهنمایی با دکمه‌های Next سرانجام مجدداً Create Channel را بزنید.

چگونه در IGTV ویدئو قرار دهیم؟

پس از این‌که وارد IGTV شدید روی دکمه تصویر پروفایل خود کلیک کنید. حالا می‌توانید ویدئوهای خود را مشاهده کرده یا با لمس گزینه + ویدئوی جدیدی را اضافه کنید. توجه کنید که ویدئوها از گالری گوشی شما بارگذاری و آپلود خواهد شد و تنها مواردی به نمایش درمی‌آید که عمودی باشند و مدت زمان آن‌ها بین 15 ثانیه تا 10 دقیقه باشند. (پشتیبانی از ویدئوهای طولانی‌تر بعداً اضافه خواهد شد.)

آموزش آپلود ویدئو در IGTV اینستاگرام

پس از انتخاب ویدئو گزینه Next را بزنید و سپس در صفحه نهایی می‌توانید عنوان، توضیح و یک تصویر برای کاور انتخاب کنید. همچنین اگر صفحه فیس‌بوک خود را به اکانت اینستاگرام لینک کرده باشید با فعال کردن گزینه Make Visible on Facebook Page ویدئوی شما در فیس‌بوک هم به نمایش در می‌آید. سرانجام با انتخاب گزینه Post ویدئوی شما منتشر خواهد شد.

چگونه در IGTV ویدئوی افقی قرار دهیم؟

برای این‌کار باید ابتدا از طریق یک نرم‌افزار یا اپلیکیشن جانبی ویدئوی خود را به شکل عمودی دربیاورید. به این ترتیب در بالا و پایین ویدئوی افقی شما فضای خالی قرار خواهد گرفت.

برای انجام این‌کار در اندروید یا iOS می‌توانید از اپلیکیشن InShot Video Editor استفاده کنید.

در این اپلیکیشن پس از وارد کردن ویدئو (Import) باید در بخش Fit گزینه Ratio را بر روی 9:16 (عمودی) تنظیم کرده و سپس از حالات موجود Fit یا Top و Bottom را انتخاب کنید. علاوه بر این می‌توانید ویدئو را هم با ابزار Rotate بچرخانید.

 

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

220 نظر برای این مطلب
  1. Sh می‌گوید

    سلام من وقتی ی پست igv می خوام توی اینستا ببینم مثلا دیگران پست گذاشتن بصورت زوم شده و بزرگنمایی نشون میده جوری که فقط وسط صفحه بزرگ معلومه چجوری تنظیم میشه ممنونم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      باید انگشتتون رو بزنید روی پست تا تمام صفحه نشون داده بشه

  2. مریم می‌گوید

    سلام من پست های ویدئو igtv رو که باز میکنم فیلم رو بصورت زوم شده نشون میده باید چیکار کنم ؟

  3. پ.سلطانی می‌گوید

    سلام ویدیو های ای جی تیوی جدیدا قابلیت ارشیو ندارن؟یعنی فقط پاک میشن از پیج ؟؟چون پستهای عکسی و اسلایدی همونلحظه بعداز اپلود این قابلیت رو دارند.

  4. حسین می‌گوید

    سلام دوستان بنده یه پیج ادیت دارم بعد از این جریان قطعی اینستا الان هر پستی میخام بزارم هر تایمی باشه کلیپ چه ده ثانیه چه یک دقیقه میره داخل igtv باید چکار کنم این مشکل حل بشه لطفففففففا کسی میدونه راهنمایی کنه

  5. مونا می‌گوید

    سلام .می خواستم IGTv ای که پست کردم رو از قسمت پست ها حذف کنم و فقط در قسمت IGTV پیجم قابل مشاهده باشه.چطور باید اینکار رو بکنم؟ ممنونم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      تا جایی که می‌دونم بعد از انتشار امکانش وجود نداره که پیش‌نمایش پست رو حذف کرد

  6. فاطمه می‌گوید

    سلام هیچ راهی برای اینکه بخواهیم پست igtv رو بندازیم تو آرشیو وجود نداره؟

  7. علی می‌گوید

    با سلام. Igtv رو آرشیو کردم
    چطوری برگردونم به پیچ

    1. فاطمه می‌گوید

      سلام چطوری آرشیو کردی من لنگ موندم نمیشه

  8. محمد رضا می‌گوید

    سلام من فیلم igtvپست کردم ولی تعداد اندکی میبینن آیا میشه بقیه هم مشاهده کنند راه حلی داره ؟

  9. setayesh می‌گوید

    سلام توی فروشگاه یا همون گوگل پلی چنین برنامه ای نیست. توی اینستاگرام هم اون علامت برای من وجود نداره،چیکار باید کنم؟

  10. فرهاد می‌گوید

    سلام چگونه میشه متوجه شد ویدیوی ما در ای جی تی وی دانلود شده یا به هر صورتی برداشت شده؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      چنین امکانی در اینستاگرام وجود نداره

  11. Fadaiy می‌گوید

    سلام منم همچین مشکلی دارم

  12. امیر می‌گوید

    سلام‌چرا وقتی میخوام ویدیو های igtvرو ببینم‌همشون زوم‌ هستن ‌و ویدیو رو در ابعاد اصلی نمیتونم ببینم؟

    1. محمد می‌گوید

      سلام امیر جان اگر مشکلت حل شده به من هم بگو چیکار کردی!؟؟؟

  13. عاطی می‌گوید

    سلام.چرا آی جی تو صفحه اصلی نمیاد و حتما باید وارد کلیپای آی جی بشم؟میخوام تو همون صفحه اصلی بیاد

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      دسترسی به IGTV مدتهاست از صفحه اصلی حذف شده و برای همه یکسان هست
      ضمنا ابتدای آدرس ایمیل از www استفاده نکنید این نشانه برای ادرس سایت هست نه ایمیل

  14. Mryam می‌گوید

    سلام من هرچی پست igtv لایک کردم رو پیدا نمیکنم .پستای معمولی هستا پستایigtv نیست از کجا میتونم دوباره ببینمشون

  15. mdh می‌گوید

    slm khste nbshi
    goshie mn galaxy A51 hastesh
    vghti mikhm igtv brye askhse dgro bbinm safhm besort zom shodst va kamel nmitonm safhe igtv ro bbinm

  16. طناز می‌گوید

    سلام
    من در کلاس مجازی اینستا ثبت کردم که استاد با قرار دادن فیلم iGTV درس ها رو اموزش میدن ولی گفتن که نباید این فیلم هارو دانلود کنیم و پیگرد قانونی داره.میخوام بدونم در صورت دانلود متوجه میشن یا خیر؟!

    1. محمد جواد می‌گوید

      چرا اون بخش محبوب ها و برای شما و غیره نیستتت.قبلا بود من یادمه

  17. خدیجه هاشمی می‌گوید

    چطوری کامنت IGTV ببندم؟ از همه راه ها رفتم انگار اصلا این امکان وجود نداره ممنون میشم کمکم کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      چنین امکانی وجود نداره حداقل فعلا وجود نداره