مایکروسافت اپلیکیشن Xbox ویندوز را با تمرکز روی بازی‌های PC بازطراحی می‌کند

مایکروسافت رویکرد جدیدی به پلتفرم ویندوز 10 برای اجرای بازی‌ها دارد و در همین راستا قرار است اپلیکیشن Xbox ویندوز را با تمرکز روی بازی‌های PC باز‌طراحی کند.

0

بازطراحی اپلیکیشن Xbox مایکروسافت برای ویندوز 10 قرار است جای خالی میان کنسول‌ها و کامپیوترهای خانگی را از طریق استریم کردن بازی‌ها پر کند. این اپلیکیشن ویژگی‌های دیگری را نیز مانند Xbox Party Chat و Game Management در اختیار گیمرها قرار می‌دهد.

اپلیکیشن Xbox تاکنون به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن‌های داخلی در ویندوز 10 به حساب می‌آید اما گیمرها تاکنون به این اپلیکیشن روی خوش نشان نداده‌اند که شاید می‌توان دلیل این امر را توجه بیش از حد مایکروسافت به هدایت گیمرها به سرویس Xbox Live از طریق اپلیکیشن Xbox دانست.

در این بین در مراسم E3 2018، فیل‌ اسپنسر، به‌عنوان فردی که سکان هدایت کنسول‌های ایکس‌باکس مایکروسافت را در اختیار دارد اطلاعات جدیدی از برنامه‌های مایکروسافت برای اپلیکیشن ایکس‌باکس در ویندوز 10 خبر داد.

اسپنسر در سخنان خود متذکر شد که مایکروسافت نگاه خود را به گیمرهایی که از کامپیوتری برای انجام گیم‌ها استفاده می‌کنند تغییر داده و به جای اینکه گیمرها را به سمت استفاده از کنسول‌ها سوق دهد قصد دارد تا بازتاب بیشتری از جامعه گیمرها را در اپلیکیشن‌ Xbox ویندوز 10 اعمال کند.

اسپنسر در ادامه صحبت‌های خود به سرویس‌ Discord برای گفتگوی میان گیمرها در حین انجام بازی‌ها و همچنین سرویس ایکس‌باکس ‌لایو اشاره کرد که از تشخیص ساختارهای گیم در کامپیوترهای خانگی توسط مایکروسافت حکایت می‌کند.

این مدیر ارشد متذکر شد ممکن است توسعه و نوآوری‌های کمتری را در حال حاضر در اپلیکیشن Xbox شاهد باشیم اما این شرکت برنامه‌های دراز مدتی برای این اپلیکیشن دارد و می‌خواهد اپلیکیشن Xbox را به ابزاری زیربنایی در میان گیمرهای کامپیوترهای خانگی تبدیل کند.

در پایان اسپنسر سخنی از برنامه مایکروسافت برای اعمال تغییرات بیشتر در اپلیکیشن Xbox به میان نیاورد اما متذکر شد که شکایت کاربران در زمینه اپلیکیشن Xbox و همچنین Game Management را در مایکروسافت استور دیده است و درصدد است تا رضایت گیمرها را بدست آورد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.