مایکروسافت کیبورد SwiftKey را به ویندوز 10 می‌آورد

کیبورد SwiftKey در راه ویندوز 10 است تا کاربرانی که از دستگاه‌های لمسی مجهز به ویندوز 10 بهره می‌برند نیز برای تایپ از کیبورد SwiftKey استفاده کنند.

0

مایکروسافت برنامه دارد تا کیبورد SwiftKey را روانه ویندوز 10 کند و برای رسیدن به این هدف از هم اکنون این کیبورد به صورت آزمایشی در اختیار کاربرانی قرار دارد که در برنامه آزمایشی عمومی مایکروسافت ثبت‌نام کرده‌اند.

قابلیت اصلاح خودکار واژه‌هایی که به اشتباه تایپ‌ شده‌اند و پیش‌بینی واژه‌هایی که کاربر قرار است تایپ کند را می‌توان از ویژگی‌‌های مهم SwiftKey دانست. در حال حاضر جدیدترین نسخه پیش‌نمایش ویندوز 10 که آن‌ را با نام آپدیت رداستون 5 می‌شناسیم دسترسی کاربران به کیبورد SwiftKey به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی، پرتغالی و روسی را میسر کرده است.

کیبورد SwiftKey حدود 2 سال پیش توسط مایکروسافت خریداری شد و از آن زمان تاکنون توسط مایکروسافت برای کاربران اندروید و iOS توسعه داده شده است، آخرین آپدیت جامع این کیبورد نیز چند ماه پیش از جانب مایکروسافت منتشر شد.

ظاهرا مایکروسافت در کنار اضافه کردن SwiftKey به ویندوز 10 قرار است تغییراتی نیز را در قسمت Game Bar اعمال کند. به لطف این ویژگی کاربران قادر هستند میزان مصرف پردازنده، اشغال رم، و رم گرافیک را در حین اجرای بازی بررسی نمایند. تنظیم خروجی صدا نیز یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که از داخل Game Bar به راحتی انجام می‌شود.

از طرف دیگر گفته می‌شود مایکروسافت برنامه دارد تا متن‌ها و نوشته‌ها در اپلیکیشن‌های ویندوزی با ابعاد بزرگ‌تری نمایش داده شود. به این ترتیب تنظیمات جدیدی را برای تغییر ابعاد متون در قسمت‌های مختلف ویندوز و اپلیکیشن‌ها خواهیم داشت. قابلیت قرائت متون (Narrator)، نیز در آپدیت‌های بعدی ویندوز برای تعامل بهتر کاربر، شاهد تغییراتی در طراحی خواهد بود.

آخرین ویژگی جدیدی که مایکروسافت از حضور آن در آپدیت‌های بعدی ویندوز 10 خبر داده است قابلیت مسدود کردن اجرای خودکار ویدئو‌ها در مرورگر اج است. به لطف این ویژگی جدید کاربران مرورگر اج به گزینه‌‌ای با نام allow sites to automatically play media دسترسی دارند که با غیر فعال کردن این گزینه، ویدئو‌ها در وب‌سایت‌هایی که از آن‌ها بازدید می‌کنند به صورت خودکار نمایش داده نمی‌شود.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.