واتس‌اپ پشتیبانی از اندروید 2.3 را تا سال 2020 تمدید کرد

بروزرسانی اپلیکیشن‌های مختلف در حالی که هنوز با نسخه‌های پیشین سیستم‌عامل هماهنگ باشد، کار دشواری برای سازندگان است. البته اپ واتس‌اپ عملکرد درخشانی داشته و همچنان به پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی اندروید ادامه می‌دهد. با فارنت همراه باشید…

0

طبق گزارشی که ماه گذشته منتشر شد، اندروید 2.3 نان زنجبیلی که در سال 2010 عرضه شد، تنها 0.3 درصد از سیستم‌عامل تمامی دستگاه‌های اندرویدی در جهان را به خود اختصاص داده است که ظاهراً بخش عظیمی از آن را هم کاربران اپلیکیشن واتس‌اپ تشکیل می‌دهد. در نهایت این اپ محبوب پیام‌رسانی، در بیانیه‌ای اعلام کرد که تا سال 2020 از این نسخه از سیستم عامل اندروید پشتیبانی خواهد کرد.

در اصل تاریخ دقیق این توقف پشتیبانی، 12 بهمن ماه سال 98 و همزمان با قطع پشتیبانی از آی‌اواس 7 که آنچنان هم قدیمی نیست و در سال 2013 برای آیفون 5 اس منتشر شد، خواهد بود. با فرا رسیدن تاریخ مذکور، کاربران واتس‌اپ این نسخه از اندروید دیگر توانایی دسترسی به سرویس‌های پشتیبانی نخواهند داشت و صاحب فیس‌بوک همچنین اعلام داشت که ویژگی‌های جدیدی برای این نسخه از سیستم‌عامل گوگل عرضه نشده و مواردی هم که در اختیار کاربران آن قرار گرفته است، احتمالا به دلیل توقف پشتیبانی، با انتشار نسخه‌های جدید واتس‌اپ دچار مشکل و ناهماهنگی شوند.

فارغ از تعداد بسیار کم کاربران، از رده خارج کردن این دو نسخه از لیست پشتیبانی‌های اپلیکیشن واتس‌اپ می‌تواند خبر از برنامه‌های آتی شرکت برای این نرم‌افزار پیام‌رسانی محبوب داشته باشد. در آخر اینکه از سال 2014 که واتس‌اپ در اختیار شرکت فیس‌بوک قرار گرفت هیچ درآمدی شامل حال این نرم‌افزار نشده باشد، کاملا قابل درک است. همچنین می‌توان درک کرد که این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از قابلیت‌های تجاری واتس‌اپ باشد تا منبع درآمدی برای خود درست کرده و پس از یکسان شدن دخل و خرج، آن را به مرحله‌ی سوددهی برساند.

در حال حاضر واتس‌اپ تایید کرده است که پشتیبانی از پلتفرم نوکیا  سری 40 در پایان سال میلادی جاری خاتمه پیدا خواهد کرد و با توجه به تعداد پایین کاربران اندروید 4.0 ساندویچ بستنی، اگر در آینده‌ای نزدیک بیانیه‌ای در رابطه با پشتیبانی از این نسخه اندروید هم منتشر شود، جای هیچ تعجبی نخواهد بود. نظر شما در این مورد چیست؟

منبع phoneArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.