Huawei برای سومین سال متوالی در میان 50 برند ارزشمند جهانی معرفی شد

Huawei اعلام کرد ارزش نام تجاری خود را در سال گذشته 22 درصد افزایش داده و در حال حاضر رتبه ۴۸ را در میان ۱۰۰ برند با ارزش جهانی از دید موسسه BrandZ کسب کرده است.

1

در این گزارش اشاره شده که Huawei در سومین سال متوالی در 50 علامت تجاری جهانی نمایش داده شده و نکته حائز اهمیت، عملکرد بهتر یک برند چینی در این مطالعه به نسبت همتایان آمریکایی خود با ملاک میزان سرعت رشد در این بررسی است که برای اولین بار اتفاق افتاده است. به عبارت دیگر این بررسی نشان داده که سرعت رشد برندهای چینی از سرعت رشد برندهای آمریکایی پیشی گرفته است.

Huawei یکی از معتبرترین برند‌‌های فنآوری در جهان امروز است که نفوذ آن در حال افزایش بوده و این چهارمین سال است که در 100 برند برتر جهانی از دید موسسه BrandZ  قرار گرفته است. این رشد مداوم حاصل بازده عملکرد خوب هوآوی در بازار تجهیزاتی چون گوشی هوشمند و تبلت در سراسر دنیاست.

ارزش 100 برند معرفی شده در لیست امسال BrandZ اکنون به  4.4 تریلیون دلار رسید که در طول دوازده سال گذشته به میزان 204 درصد افزایش یافته است. شرکت های فناوری جزو رهبران این لیست محسوب شده چراکه 8 برند از 10 برند اول این لیست متعلق به برندهای حوزه فناوری است که 55 درصد از ارزش کل 100 برند برتر را نیز به خود اختصاص داده اند.

برند های چینی در گزارش BrandZ امسال جزو چشمگیرترین ها هستند که در ۱۳ سال اخیر رشد قابل توجهی داشته‌اند Tencent.، Alibaba  و Huawei تنها برخی از نام های پیشرو در میان چهارده شرکت چینی بوده که ارزش کل برند آن‌ها 47 درصد به صورت سالانه افزایش یافته است. برند های چینی برای اولین بار در این مطالعه میزان رشد خود را بالاتر از همتایان آمریکایی خود ثبت کرده اند.

تأثیر رو به رشد Huawei در سایر مطالعات برند برتر هم مشهود است. هفته گذشته، فوربس برند‌های ارزشمند خود را برای سال ۲۰۱۸ معرفی کرد که در آن Huawei با ارزش 8.4 میلیارد دلار، در رتبه 74 در میان 100 برند برتر لیست Forbes قرار گرفت که البته تنها نام تجاری چینی در این لیست به شمار می‌رفت. همچنین در فوریه امسال هوآوی به عنوان برند 25 با ارزش بیش از 38 میلیارد دلار در لیست 500 برند برتر جهانی Brand Finance در سال 2018 قرار گرفت.

طبق گزارش IDC، در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸، بیش از 336 میلیون تلفن همراه در سراسر جهان فروخته شده که نسبت به سال قبل  4.2 درصد کاهش داشته است و نشان دهنده یک رکود کلی در صنعت گوشی های هوشمند جهان به شمار می‌آید. با این حال، به رغم کاهش کلی در فروش گوشی های هوشمند، بنا به بررسی GFK متوسط قیمت ​​فروش گوشی ها در دنیا به میزان 21 درصد افزایش و به 374 دلار رسید.

هواوی به عنوان سومین تامین کننده گوشی های هوشمند در جهان با ملاک سهم بازار شناخته می شود. نکته جالب اینکه Huawei علاوه بر عملکرد فوق العاده در بازار گوشی های میان رده و اقتصادی، در بازار گوشی های گران قیمت و پرچم دار نیز به خوبی عمل کرده است به شکلی که  سهم بازار مدل های پرچمدار Huawei  (بیش از 500 دلار) به بیش از 10 درصد در قیاس با سایر پرچم داران بازار افزایش یافته که بخشی از آن به دلیل پیشرفت های اخیر این برند در بازار های مهمی چون بازار اروپا و خاورمیانه بوده است. لازم به ذکر است عرضه گوشی پیشروی Huawei P20  در بازار جهانی عامل موثر دیگری در افزایش ارزش های برند Huawei در بازارهای جهانی محسوب می شود.

بر مبنای گزارش Ipsos، درسال2017 شاخص آگاهی برند و شاخص توجه مصرف کنندگان به برند هوآوی 86 درصد افزایش یافت که این رشد سریع در شش سال گذشته در بین شرکت های فناوری در دنیا بی نظیر است.

هم اکنون  به گواه سازمان های مطرح در حوزه مطالعه بازار و ارزش گذاری برندهای جهانی،Huawei  با استفاده از محصولات با کیفیت و نوآوری های تکنولوژیک در روند جهانی، به عنوان شرکتی پیشتاز در دنیای فناوری در مسیر تبدیل شدن به یک برند شاخص، روند رو به رشد سریعی دارد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. amir می‌گوید

    ادعاهای ما هم گوش جهانان را کر کرده