گوشی Vivo NEX S با حسگر اثر انگشت درون صفحه و نسبت صفحه‌نمایش به بدنه 91 درصد رونمایی شد

پس از چند هفته درز شایعات رابطه با اولین گوشی واقعاً بدون حاشیه جهان، سرانجام شرکت چینی ویوو از گوشی Vivo NEX با حسگر اثر انگشت درون صفحه و دوربین سلفی تعبیه شده در فرمی بالای نمایشگر رونمایی کرد.

0

به نظر می‌رسد گوشی‌ سازهای چینی گوی رقابت بر سر استفاده از فناوری‌های نوین در گوشی‌های موبایل را از کره‌ای‌ها، فنلاندی‎ها و آمریکایی‌ها ربوده‌اند، چراکه ساعاتی پیش شاهد معرفی گوشی Vivo NEX به عنوان اولین گوشی واقعاً تمام صفحه از سوی کمپانی Vivo بودیم.

گوشی Vivo NEX

البته اگر به خاطر داشته باشید، Vivo نسخه آزمایشی این محصول را پیش‌تر در نمایشگاه MWC2018 با نام Apex در معرض دید عموم قرار داده بود، با این حال اکنون نام نهایی آن به NEX تغییر پیدا کرده است.

شرکت ویوو که پیش از این نیز با آزمایش فناوری‌های جدید مشهور شده بود و گوشی X20 Plus UD را با حسگر اثر انگشت درون صفحه معرفی کرده بود ، اکنون نه تنها این فناوری را در گوشی Vivo NEX هم استفاده کرده، بلکه از نمایشگری استفاده شده که 91 درصد از قاب جلویی را پوشش می‌دهد و عملا دیگر هیچ‌گونه حاشیه‌ای در دور نمایشگر مشاهده نمی‌شود.

ویوو از پنلی 6.59 اینچی Super AMOLED با وضوح تصویر فول اچ‌دی پلاس و نسبت تصویر 19.3:9 در این محصول استفاده کرده است و آن را اولترا FullView نامیده است. از آنجا که هدف اصلی ویوو حذف حاشیه نمایشگر و تعبیه سنسور اثر انگشت در قسمت پایینی این پنل بوده است، در یک اقدام هوشمندانه دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/2.0 را درون بدنه جاسازی کرده و می‌توانید در صورت نیاز دوربین را به شکل کشویی در مدت 0.8 ثانیه بیرون بیاورید.

در سوی دیگر بلندگو هم از بالای صفحه حذف و به جای آن صدا از طریق لرزش نمایشگر منتقل می‌شود. این تکنولوژی در مقایسه با راهکارهای دیگری که برای دستگاه‌های بدون حاشیه مطرح می‌شود، مصرف انرژی کمتری دارد و شرکت سازنده مدعی است که صدای منتقل شده از طریق آن 3 برابر نرم‌تر از روش‌های مرسوم است.

گوشی Vivo NEX

فارغ از ویژگی‌های مذکور، گوشی Vivo NEX یک پرچم‌دار تمام عیار هم هست، چراکه در سینه میزبان تراشه هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 845 در کنار 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی هم می‌باشد. البته در قاب پشتی این محصول شاهد استفاده از دو سنسور 12 و 5 مگاپیکسلی به ترتیب با گشودگی روزنه f / 1.8 و f/2.4 هستیم که لااقل بر روی کاغذ یک سر و گردن نسبت دوربین به کار رفته در سایر پرچم‌داران بازار پایین‌تر است؛ هرچند که همه چیز پس از بررسی‌های عملی مشخص می‌شود. ویوو اعلام کرده که تصاویر ثبت شده توسط این دوربین توسط هوش مصنوعی به طور خودکار روتوش می‌شوند.

گوشی Vivo NEX

در کناره دستگاه علاوه بر کلیدهای تنظیم ولوم و قفل نمایشگر، شاهد تعبیه یک کلید اضافی هستیم که وظیفه آماده به کار کردن دستیار صوتی Jovi را دارد. طبق اعلام شرکت سازنده، Jovi هم مانند سایر دستیارهای هوشمند می‌تواند دستورهای صوتی کاربر را اجرا کرده و از این طریق با آن در تعامل باشد. به عنوان مثال می‌توان از Jovi خواست که یک برنامه جانبی را اجرا کند و یا آنکه بهترین مسیر برای بازگشت به خانه را پیدا نماید.

گوشی Vivo NEX از ماه آینده با قیمت 780 دلاری در کشور چین عرضه خواهد شد و هنوز هیچ اطلاعاتی در رابطه با احتمال عرضه یا عدم عرضه آن در سایر بازارها منتشر نشده است.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.