دلیل چینش افقی دوربین‌های گلکسی نوت 9 مشخص شد: باتری بزرگ‌تر

هرچند هنوز چند ماه تا معرفی و عرضه پرچمدار بعدی سری گلکسی نوت سامسونگ زمان باقی مانده، با این حال از هم اکنون شاهد درز شایعاتی پیرامون ویژگی های این محصول هستیم. به عنوان مثال یکی از منابع نزدیک به سامسونگ به تازگی فاش کرده است که سیستم چینش دوربین این محصول هم دلیل خاصی دارد و آن چیزی نیست جز افزایش عمر شارژ باتری!

0

گلکسی نوت 8 به رغم بهره مندی از سخت افزاری قدرتمند و ظاهری بسیار زیبا، دارای نواقصی از جمله عمر شارژ باتری نه چندان بلند مدت بود. البته سامسونگ پس از پشت سر گذاشتن تجربه تلخ عرضه گلکسی نوت 7، تصمیم گرفت که به جای افزایش ظرفیت باتری، کیفیت آن را تضمین کند. این رویه در گلکسی نوت 9 تغییر پیدا خواهد کرد و به نظر میرسد شرکت کره ای خواهان استفاده از باتری قدرتمند تری در پرچمدار جدید خود باشد.

بر اساس پیش بینی ها، سامسونگ قرار است از باتری بزرگ تر که ظرفیت آن بین 3850 تا 4000 میلی آمپر ساعت تخمین زده شده در گلکسی نوت 9  استفاده کند. برای انجام چنین تغییری، طراحان کره ای باید فضای لازم برای قرارگیری باتری با این ظرفیت را میان قطعات سخت افزاری ایجاد کنند. به نظر می رسد که دلیل تغییر زبان طراحی دوربین گلکسی نوت 9 به حالت افقی، افزایش ظرفیت باتری باشد. البته تا پیش از این نیز تقریبا مسجل شده بود که پرچمدار بعدی سری نوت با شکل و شمایلی شبیه به گلکسی اس 9 به بازار عرضه خواهد شد.

گلکسی نوت 9

در نظر داشته باشید که سامسونگ در گلکسی ای 9 پلاس با چینش عمودی لنزهای دوربین، نهایتاً قادر بود تا ظرفیت باتری را تا 3500 میلی آمپر ساعت افزایش دهد و با توجه به اختلاف ابعاد اندک بین این گوشی و گلکسی نوت 9، کمی عجیب به نظر می‌رسد که سامسونگ قادر باشد یک باتری 4 هزار میلی آمپر ساعتی با ابعاد بزرگ‌تر را در نوت 9 جای دهد. در سوی دیگر مطمئن هستیم که امسال سنسور اثر انگشت در زیر دوربین و با فاصله کمی از آن تعبیه خواهد شد، از این رو اگر چینش دوربین به صورت عمودی انتخاب شود ابعاد باتری مورد استفاده از نمونه به کار رفته در نوت 8 هم کوچک‌تر خواهد شد.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.