سرویس نقشه و مسیریاب ایرانی مپ (Map.ir) شروع به کار کرد

تاکنون در زمینه نقشه و مسیریابی یک سرویس خوب داخلی وجود نداشت و کاربران و توسعه‌دهندگان معمولاً از نمونه‌های خارجی استفاده می‌کنند. حالا سرویس ایرانی مپ (Map.ir) قرار است این خلا را در کشورمان پر کند.

6

هرچقدر هم که به گوگل مپس و یا ویز علاقه داشته باشید نمی‌توان انکار کرد که یک سرویس نقشه داخلی می‌تواند مزایایی برای کاربران و همچنین کسب‌وکارها داشته باشد. با شروع به‌کار سرویس مپ به نشانی Map.ir می‌توان امیدوار بود تا یک سرویس داخلی خوب برای استفاده در کنار نقشه‌های گوگل در اختیار کاربران و کسب‌وکارهای اینترنتی قرار بگیرد. با این‌که سرویس‌های مشابهی مثل سرویس نقشه شهرداری تهران نیز در حال حاضر فعال هستند اما Map به مراتب سبک‌تر، سریع‌تر و پاسخگوتر خواهد بود.

تیم مپ متشکل از مهندسین و متخصصینی است که سابقه 20 ساله در سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS داشته و با توجه به فرهنگ و نیازهای کاربران ایرانی توسعه پیدا می‌کند. شاید یکی از مزایای اصلی این سرویس نسبت به نمونه‌های خارجی دریافت بازخورد سریع‌تر از کاربران و ایجاد اصلاحات و یا افزودن قابلیت‌های جدید به این سرویس باشد. در سرویس Map آدرس‌دهی بسیار دقیق و با ذکر کامل نام شهر، خیابان و کوچه انجام می‌گیرد و علاوه بر این می‌توانید از هر آدرس دلخواه یک کروکی هم خروجی بگیرید. به گفته تیم توسعه‌دهنده در این سرویس تاکنون بیش از 2.5 میلیون کسب‌وکار مختلف اضافه شده‌اند که در آینده و با کمک کاربران این مقدار بیشتر هم خواهد شد.

کروکی در نقشه‌های مپ

در Map.ir همچنین امکانات بسیار مفیدی مثل طرح ترافیک، طرح ترافیک زوج و فرد، نقشه مترو، خطوط اتوبوس BRT و آب و هوا هم گنجانده شده تا نیازی به اپلیکیشن‌های جانبی دیگر نداشته باشید.

سرویس مپ آن‌قدر هوشمند هست که موقعیت کنونی کاربر را در جستجوها در نظر بگیرد، با توجه به اولویت‌ها مقصد را مشخص کند، اشتباهات تایپی را اصلاح کرده و به‌طور مثال نزدیک‌ترین پمپ بنزین‌ها و یا ایستگاه‌های مترو را برایتان نمایش دهد. این سرویس قابلیت مسیریابی با ماشین، دوچرخه و یا پیدا را نیز داراست و می‌تواند با در نظر گرفتن طرح ترافیک و زوج و فرد بهترین مسیر را نمایش دهد.

مسیریابی در سرویس ایرانی مپ

از آن‌جا که توسعه مپ در اولین مرحله استفاده عمومی قرار دارد این سرویس از کاربران علاقمند تقاضا دارد تا به عنوان کاربر ویژه به توسعه این سرویس کمک کنند.

مپ برای استفاده تجاری

در صورتی که توسعه‌دهندگان بخواهند از نقشه‌های گوگل درون اپلیکیشن یا سرویس خود استفاده کنند باید ماهانه مبلغ قابل توجهی را به گوگل بپردازند درحالی‌که سرویس Map.ir با هزینه‌ای بسیار کمتر در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌گیرد. ضمن این‌که اگر یک استارت‌آپ نوپا باشید مپ پس از بررسی درخواست شما علاقمند است تا با شما همکاری کند.

همین حالا از مپ استفاده کنید

برای استفاده از مپ چه در مرورگر و چه به صورت اپلیکیشن اندرویدی می‌توانید به این لینک مراجعه کنید. استفاده از مپ برای کاربران عادی کاملاً رایگان است و همچنین می‌توانید با پیوستن به جمع کاربران ویژه این سرویس به پیشرفت آن کمک کنید.

ورود به سرویس مپ

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. امیدرضا می‌گوید

    سابقه 20 ساله در GIS ؟ شوخیتون گرفته؟

  2. ش. نامدار می‌گوید

    نرم افزار خطای بسیار بالایی دارد. ادبیات ارتباط با مشتری بد و طراحی فونت در نقشه نا کارآمد و از هم گسیخته… محل کار من اول خیابان آفریقاست و نقشه مرا جایی در بزرگراه رسالت با فاصله حدود یک کیلومتر نشان می دهد. از فارنت به عنوان سایتی مورد اعتماد انتظار می رود قبل از ریلیز کردن یک رپرتاژ آگهی در مورد صحت و سقم موارد مطروحه در آن حساس باشد…

    1. علی ارغوان می‌گوید

      ما این سرویس رو تست کردیم و مشکلی نداشت. اگر با این اختلاف زیاد برای شما خطا داره ممکنه از دو مورد باشه:
      1. مشکل از GPS گوشی.
      2. دسترسی به GPS رو به مپ ندادید و به صورت تخمینی از دکل های مخابراتی موقعیت شما رو تشخیص داده.

      1. یه ایرانی می‌گوید

        جناب نامدار عزیز توجه داشته باشید که: در هر صورت مشکل از شماست!

      2. ش. نامدار می‌گوید

        گوشی من یه اس هشت پلاس هست… من همون موقع با گوگل مپ و ویز چک کردم و محلم به درستی تشخیص داده شد. نرم افزار لااقل در محدوده جردن با تلورانس خطای زیادی درگیره… از این ها گذشته وقتی نقشه را دیتلایز می کنیم فرضا محدوده ها را فعال می سازیم نرم افزار در رفرش کردن خود بسیار بد عمل می کند… همه این ها رو گفتم تا در صورت امکان عملیات تریس و دیباگ انجام بشه

        1. علی ارغوان می‌گوید

          ممنون از اینکه تجربیاتتون رو به اشتراک گذاشتید. در صورت تمایل میتونین با تیم توسعه دهنده در میون بذارید.