اپل سفارش قطعات آیفون‌های 2018 را 20 درصد کاهش داد

آیفون‌های 2018 هنوز رونمایی نشده‌اند اما ظاهرا اپل بازار را مساعد نمی‌بیند و باخبر شدیم اپل سفارش قطعات آیفون‌های 2018 را 20 درصد کاهش داده است.

0

بر اساس گزارش‌هایی که اخیرا در فضای اینترنت منتشر شده اپل سفارش قطعات آیفون‌های 2018 خود را به میزان 20 درصد کاهش داده است. مرجع خبری آسیایی و معتبر Nikkei Asian Review در این زمینه مدعی است به احتمال زیاد اپل ظرفیت تولید آیفون‌های 2018 را که به احتمال زیاد سه گوشی با امکانات مختلف هستند را تا حد 20 درصد کاهش خواهد داد.

سال گذشته اپل به تولیدکنندگان برای تولید قطعات 100 میلیون دستگاه آیفون 8, آیفون 8 پلاس و آیفون X سفارش داد. به این ترتیب اگر این کاهش سفارش قطعات اپل برای آیفون‌های 2018 صحت داشته باشد پیش‌‌بینی می‌شود که اپل برنامه دارد تا 80 میلیون دستگاه از آیفون‌های 2018 خود تولید کند.

در این بین اپل به تولید کنندگان قطعات خود گفته است که تجهیزات مربوط به صفحه‌نمایش‌های OLED را زودتر به دست این شرکت برسانند. اما این فرآیند ممکن است ربطی به روند تولید آیفون‌های 2018 نداشته باشد.

پیش از این نیز گفته شده بود که احتمال می‌رود اپل در آیفون‌های Xs و Xs Plus به ترتیب از صفحه‌نمایش‌های OLED با ابعاد 5.8 و 6.5 اینچ استفاده کند. به این ترتیب شاید اصرار اپل برای سریع‌تر رسیدن پنل‌های OLED به دست این شرکت برای عرضه زودتر آیفون Xs و Xs Plus نسبت به عرضه آیفون 9 باشد.

گفته می‌شود در آیفون 9 با پنل صفحه‌نمایش از نوع LCD سروکار داریم که ابعادی برابر با 6.1 اینچ دارد. در این بین پایگاه خبری Nikkei Asian Review نیز مدعی است که شاید دو گوشی آیفون 2018 که در آن‌ها از پنل‌های OLED استفاده شده است نهایتا تا شهریور ماه امسال مراحل ساخت و تولید خود را پشت سر بگذارند اما با توجه به سابقه‌ای که از اپل سراغ داریم بعید به نظر می‌رسد این گوشی‌ها تا مهرماه امسال عرضه شوند.

آیفون‌های 2018

شاید هم فشار اپل به سازندگان پنل‌های OLED برای تحویل سریع‌ این پنل‌ها، جلوگیری از عدم موجودی آیفون X که در آذرماه سال گذشته اتفاق افتاد باشد. در سال گذشته آیفون X دو ماه پس از عرضه آیفون‌های 8 و 8 Plus عرضه شد.

در این زمینه موسسه مشاوره Yuanta Securities Investment Consulting معتقد است فاکس‌کان تمامی مراحل سر هم کردن قطعات آیفون 2018 که ابعادی 5.8 اینچی دارد را بر عهده گرفته است و 80 تا 90 درصد مراحل اسمبل نسخه پلاس این آیفون که صفحه‌نمایشی 6.5 اینچی دارد نیز برعهده فاکس‌کان است. بنابر این گزارش فاکس‌کان حسابی در سال 2018 سرش شلوغ است و سر هم کردن قطعات مدل 6.1 اینچی آیفون 2018 امسال نیز به میزان 30 درصد در اختیار این شرکت قرار دارد.

شرکت Contract manufacturer Pegatron نیز فرآیند اسمبل 60 درصد از آیفون‌های 2018 که پنل‌های LCD دارند را بر عهده گرفته است و 10 تا 15 درصد از اسمبل آیفون‌های 6.5 اینچی پلاس 2018 اپل بر عهده این شرکت است.

سر هم کردن باقیمانده قطعات آیفون‌های 2018 نیز بر عهده شرکت Wistron است. در این بین منابع مختلفی به Nikkei Asian Review گزارش داده‌اند که اپل در تعامل میان پنل‌های LCD با اسکن سه‌بعدی برای قابلیت فیس‌آی‌دی به مشکل برخورده است، اما باز هم انتظار می‌رود هر سه مدل آیفون 2018 با فیس‌‌آی‌دی راهی بازار شوند.

سامسونگ وظیفه تولید پنل‌های OLED اپل را بر عهده دارد در حالی که پنل‌های LCD آیفون‌های این شرکت را ال‌جی دسپیلی و ژاپن دیسپلی تولید می‌کنند.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.