اینتل تا پایان سال میلادی یک پردازنده ۲۸ هسته‌ای ۵ گیگاهرتزی عرضه می‌کند

اینتل در حال حاضر یک پردازنده قدرتمند 18 هسته‌ای را در بازار دارد اما از قرار معلوم تا پایان سال میلادی باید خودمان را برای پردازنده ۲۸ هسته‌ای اینتل که در فرکانس 5 گیگاهرتزی کار می‌کند آماده کنیم.

0

اگر به سخت‌افزارهای پیشرفته علاقه داشته باشید به احتمال زیاد پردازنده اینتل Core i9 را می‌شناسید، این تراشه برای پردازش اطلاعات از 18 هسته (در بهترین مدل خود) کمک می‌گیرد. اما همان‌گونه که شما بهتر از ما می‌دانید رایانه‌ها همیشه نیاز به سرعت بیشتری دارند و به همین منظور گریگوری بریانت، یکی از مدیران ارشد اینتل، پردازنده ۲۸ هسته‌ای جدید این شرکت را که در فرکانس 5 گیگاهرتز کار می‌کند به نمایش گذاشت.

در حال حاضر اطلاعات زیادی از این پردازنده منتشر نشده اما کاملا مشخص است با پردازنده قدرتمندی طرف هستیم. پردازنده جدید اینتل در نتایج بنچمارک Cinebench نیز حسابی خوش درخشیده است و امتیاز 7334 را از آن خود کرد. جالب است بدانید چنین امتیاز بالایی را در این بنچمارک تنها برای کامپیوترهایی با چند پردازنده شاهد بودیم.

خوشبختانه تراشه جدید اینتل مراحل ساخت خود را به پایان رسانده است و اینتل در حین معرفی این تراشه اعلام کرد که تا پایان سال جاری میلادی راهی بازارهای جهانی خواهد شد.

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.