بهترین قابلیت‌های جدید iOS 12 که اپل حرفی از آن‌ها به میان نیاورد!

شرکت اپل سازنده گوشی‌های آیفون شب گذشته در مراسم توسعه دهندگان خود از نسخه جدید پلتفرم iOS با قابلیت‌های ریز و درشت جدید رونمایی کرد. در ادامه همراه ما باشید تا مهم‌ترین ویژگی‌های کمتر شناخته شده از iOS 12 را مرور کنیم.

0

مدیران اپل هیچ‌گاه قادر به معرفی دقیق قابلیت‌های تعبیه شده در نسخه‌های جدید پلتفرم iOS نیستند و در مراسم دیشب هم تنها مهم‌ترین ویژگی‌های iOS 12 به صورت اسلاید برای حضار معرفی شد. البته خوشبختانه ساکنین کوپرتینو یک وب‌سایت برای معرفی ویژگی‌های جدید این پلتفرم معرفی کرده‌اند که ما نیز بر اساس آن در ادامه به مرور بهترین قابلیت‌های جدید iOS 12 که کمتر از آن‌ها سخنی به میان آمد خواهیم پرداخت. برای خواندن تغییرات اصلی iOS 12 به این مطلب مراجعه کنید.

انیمیشن‌های بهینه‌تر

یکی از بهترین قابلیت‌های جدید iOS 12 که مدیر عامل اپل هم شب گذشته بر روی آن تاکید داشت، اجرای به مراتب سریع‌تر (گاهن دو برابر سریع‌تر) اپلیکیشن‌های مختلف از جمله برنامه دوربین، نقشه و بالا آمدن کیبورد بود. شرکت اپل برای تعبیه این ویژگی مجبور شد که برخی از انیمیشن‌های اضافی را حذف کرده و شکل یکپارچه‌تری به پلتفرم موبایلی خود ببخشد.

شرکت سازنده با این استدلال که در زمان مراجعه با بخش اعلانیه ها یا هنگام نیاز به مراجعه بخش تنظیمات نباید یک گوشی گران قیمت مدت زمان زیادی را صرف لود کردن این قسمت‌ها کند، از برخی انیمیشن‌های گرافیکی صرف نظر کرده که این امر باعث پدیدار شدن سریع‌تر صفحات می‌گردد.


اضافه شدن جسچرهای حرکتی آیفون 10 به آی‌پد

iOS 12

همان‌طور که احتمالا در جریان هستید، آیفون 10 از رابط کاربری خاصی نسبت به سایر مدل‌های آیفون بهره می‌برد. به عنوان مثال برای دسترسی به نوتیفیکیشن سنتر در آیفون 10، باید انگشت خود را از قسمت سمت چپ شیار بالایی نمایشگر به سمت پایین بکشید یا حتی طبق اعلام اپل، این امکان حتی در قسمت پایینی شیار نیز وجود دارد؛ یعنی اگر از سمت چپ شیار تا منتهی علیه سمت راست پایینی آن انگشت خود را به سمت پایین بکشید، به نوتیفیکیشن سنتر دسترسی خواهید داشت.

در جدیدترین نسخه از iOS شاهد تعبیه این رابط کاربری برای تبلت آی‌پد هستیم. استفاده از ویژگی مذکور به خودی خود زیر ساخت حذف دکمه فیزیکی هوم در نسل بعدی آی‌پد و جایگزین کردن آن با فیس‌آی‌دی را فراهم می‌کند.


شناسایی و کپی خودکار رمز یک بار مصرف

ممکن است تاکنون برای شما هم پیش آمده باشد که در هنگام ورود به حساب بانکی و یا ایجاد اکانت در شبکه‌های اجتماعی نیاز به ایجاد رمز یک بار مصرف از طریق پیامک دریافتی بوده باشید. در این گونه مواقع بایستی رمز عبور ارسال شده از سوی سرویس دهنده را کپی کرده و در اپلیکیشن یا صفحه مد نظر پیوست کنید. در iOS 12 قابلیتی تعبیه شده که پلتفرم به طور خودکار می‌تواند رمز عبور ارسال شده را شناسایی و در مکان مدنظر وارد کند؛ بدین ترتیب دیگر نیاز نیست میان برنامه‌های مختلف برای کپی کردن رمز سوئیچ کنید.


استفاده راحت‌تر از برنامه‌های جانبی مدیریت پسورد

با فعال کردن اکانت توسعه دهندگان اپل، در iOS 12 یک رابط برنامه نویسی خاص اجرا می‌شود که به کاربر امکان استفاده راحت‌تر از برنامه‌های مدریت پسورد مانند 1Password یا Last Pass را میدهد. بدین ترتیب پیش از کامل کردن خودکار فیلد‌های پسورد، از کاربر خواسته می‌شود برنامه مدریت پسورد مدنظر را انتخاب کند تا عملیات تکمیل خودکار بر اساس آن اجرا گردد.


همگام سازی پسورد میان iOS و مک

یکپارچه سازی قابلی قبولی میان دو پلتفرم مک و iOS در حال شکل گرفتن است و در همین راستا نیز در جدیدترین نسخه از پلتفرم موبایلی اپل زیرساختی ایجاد شده است که امکان همگام سازی پسورد وای‌فای یا سایر سرویس‌های ذخیره شده در آیفون یا آی‌پد را در دستگاه‌های مبتنی بر مکینتاش میدهد. البته این تبادل اطلاعات فعلا یک طرفه بوده و از مک به iOS مقدور نیست.


نظارت بر استحکام رمز عبور

iOS 12

به نظر می‌رسد اپل در این نسخه از iOS توجه خاصی بر افزایش امنیت پسوردهای کاربران داشته است؛ چرا که در iOS 12 یک سیستم مخفی پسوردهای انتخابی شما را زیر نظر خواهد داشت و در صورت انتخاب یک رمز ساده هشدارهای لازم را ارائه میدهد. علاوه بر آن رمزهای انتخاب شده را به خاطر می‌سپارد تا از انتخاب آن‌ها برای سرویس‌های مختلف جلوگیری کند. در سوی دیگر دستیاری صوتی سری هم می‌تواند در صورت نیاز شما را در پیدا کردن رمز عبور یاری کند


محدودیت زمان استفاده از اپلیکیشن‌ها

این واقعیت که بسیاری از ما گاهن ساعت‌ها وقت خود در شبکه‌های اجتماعی یا سایر برنامه‌های سرگرم کننده گوشی می‌گذرانیم قابل انکار نیست، با این حال شاید جالب باشد که بدانید اپل در iOS 12 ساز و کاری تعبیه کرده که جلو دسترسی افراد به استفاده مکرر و خارج برنامه از اپلیکیشن‌ها را مسدود می‌کند. زبان دیگر، استفاده از اپلیکیشن‌ها و قابلیت‌های مختلف گوشی‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی را به طور دقیق و با جزئیات کامل ثبت می‌کند. این ویژگی که Screen Time نامیده می‌شود، بر اساس زمان بندی از پیش تعیین شده، قادر به مسدود سازی دسترسی به برنامه‌هایی است که بازه زمانی استفاده از آن‌ها از حد مجاز بیشتر شده است.


گسترش بانک اطلاعاتی سیری

دستیاری صوتی اپل هم در این نسخه پیشرفت‌هایی داشته است. به عنوان مثال بانک اطلاعاتی این سرویس اکنون بیش از پیش جامع شده و شامل اطلاعات تکمیلی در رابطه با افراد مشهور، مسابقات موتورسیکلت (جدول رده بندی / برنامه / فهرست / آمار) و ارزش غذایی خوراکی‌ها مختلف می‌شود. به عنوان مثال اکنون می‌توانید از سیری درخواست کنید تا میزان کالری یک فنجان قهوه را برایتان حساب کند.


تنظیمات جدید حالت عدم مزاحمت Do Not Disturb

Do Not Disturb یا همان حالت عدم مزاحمت ویژگی‌ نه چندان جدیدی است که مخصوص زمان استراحت بوده و هنگام فعال بودن، از نمایش هرگونه اعلانیه‌ای جلوگیری می‌کند. البته در نسخه جدید iOS شاهد تنظیمات جدید این مد هستیم که از طریق آن می‌توان برخی اعلانیه‌های خاص را از این محدودیت مستثنی کرد.


ایجاد زیرساخت پشتیبانی از فرمت RAW

در سال‌های اخیر و با رشد روز افزون پیکسل‌های دوربین گوشی‌های هوشمند، نیاز به استفاده از فرمت‌های ذخیره سازی جدیدتر بیش از پیش احساس می‌شود. یکی از این فرمت‌های محبوب RAW است که زیر ساخت پشتیبانی آن اکنون در iOS 12 ایجاد شده است.

فایل‌های تصویری RAW به مراتب از انواع JPEG بزرگ‌تر هستند و این مسئله ایست که در زمان انتخاب فرمت خروجی تصاویر باید در نظر گرفته شود. البته از آنجا که برای ثبت و ویرایش تصاویر RAW به سخت افزار قدرتمندی احتیاج هست، می‌توان پیش‌بینی کرد که درنهایت شاهد پشتیبانی کامل آن در آی‌پد پرو باشیم. البته در نظر داشته باشید که هم اکنون هم امکان جدا سازی تصاویر فرمت JPG و RAW در آیفون و آی‌پد وجود دارد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.