اینتل با یک فناوری جدید مصرف انرژی صفحه‌نمایش را نصف خواهد کرد!

شرکت اینتل به تازگی در نمایشگاه Computex 2018 از پروژه‌ای پرده برداشت که ادعا می‌شود قادر به نصف کردن میزان مصرف انرژی صفحه‌نمایش گجت‌های مختلف است.

0

یکی از معضلات اصلی عصر کنونی در دنیای فناوری، کم بودن دوام شارژ باتری گوشی، تبلت یا لپ‌تاپ‌هایی است که از نمایشگری با وضوح تصویر بالا بهره می‌برند. البته در این میان برخی شرکت‌ها اقداماتی را برای حل آن انجام داده‌اند. برخی مانند توشیبا مشغول توسعه نسل جدید باتری‌ها با عمر شارژ سه برابری نسبت به نسل کنونی هستند و برخی مانند اینتل هم بر روی کاهش مصرف پنل‌های نمایشگر متمرکز شده‌اند.

فناوری کاهش مصرف انرژی نمایشگر “Low Power Display Technology” که پیش‌تر در پنل‌های ساخت شارپ و Innolux به کار گرفته شده است، قادر است مصرف انرژی نمایشگرهای LCD را به نصف کاهش دهد! همان‌طور که می‌دانید صفحه‌نمایش عامل اصلی مصرف انرژی در دستگاه‌های موبایلی است و این فناوری می‌‎تواند دوام شارژ را تا نزدیک به دو برابر بهبود ببخشد.

در کنفرانس Computex 2018 شرکت اینتل، یک لپ‌تاپ دل مجهز به فناوری مذکور به نمایش درآمد که ادعا می‌شود باتری آن در حالت پخش ویدئو به طور ممتد قادر است انرژی دستگاه را تا 25 ساعت تامین کند. فناوری جدید اینتل علاوه بر آن در سیستم‌های عادی نیز قادر به افزایش 4 تا 8 ساعته عمر باتری است، با این حال کمی زمان خواهد برد که به صورت تجاری به بازار عرضه گردد.

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.